~33 weeks kot..~

kalau ikot tarikh baru..mungkin sy baru 33weeks sekarang…perasaan ade tarikh baru,rasenye macam kembali melalui 4minggu yg sebelomnye…hehe..since, Dr kata saya baru 33 weeks..so,saya pon xde mood nak pack bag untuk ke hospital. breastpump n botlle pon x sterelize lg..huhu

rutin mingguan saya berubah serta merta 3minggu kebelakangan ni. lewat balik rumah semata2 nak siapkan kerja before baby keluar (gara2 Dr kat dalam next week or 7 Dec saya kene deliver). CTG monitor every Tuesday and Friday, check-up every Tuesday. saya macam xde mood nak pulang ke rumah awal. mungkin sebab soulmate saya pon selalu pulang lewat, jadi sy prefer duduk ofis. at least if anythings happen, adela orang nak hantarkan saya g hospital.hehe

Dr saya bercuti minggu ni. jadi, saya dihantar kepada seorang Dr muda. Honestly, dia seorang yang sangat tak friendly. Dia tanye saya Dr.Noraihan nak sy buat ape?saya pon blur..at last, buat ultrasound and Doppler. actually, dalam kes ultrasound n Doppler ni pon saya confuse. mengikut pembelajaran saya, ultrasound gunakan konsep Doppler effect. jadi, saya rase both adalah sama.so, saya tak boleh nak explain kat Dr tu either saya kene buat ultrasound or Doppler. at last, saya buat both procedure kat saya. After that, Dr tulis2 kat buku merah saya..then bgtau berat baby dah 1.7kg, panggil sister untuk buat next appointment dgn Dr Noraihan. dan dia langsung tak bg chance kat sy untuk bertanya.huhu… harap2, bukan dialah yang akan merawat saya lagi kalau Dr.Noraihan xde..

Braxton Hicks…dalam 2~3 hari ni saya mengalami Braxton Hicks contraction yang panjang waktu malam..sekali sekala rasa macam period pain dan sakit belakang, dan selalunye rase sakit betul perut saya sebab baby tu macam mengeras..or saya patut kate perut saya cramps kot. Tapi alhamdulillah, baby still aktif dan bergerak waktu siang. saya betul2 nak tanye Dr mase check-up hari tu…bahaya ke kalau saya rase cramp yg panjang kat bahagian perut sy. tapi saya takde peluang pon nak tanye..huhu

Next week…final decision dari Dr. either baby akan kuar next week or 7 Dec. semuanya bergantung kepada condition baby. setakat ni saya tengok baby saya membesar dengan baik. berat saya pon naik..hehe..AC, FL,HC semuanya membesar dengan baik.so, graph tu tak flat or menurun..honestly, saya memang tak sabar nak jumpe baby..but at the same time, saya still harap semuanye hanya kesilapan tarikh..bukan disebabkan SGA or IUGR. hope everything’s normal dan sempurna. saya dah xnak dengar dah kesan2 disebabkan oleh IUGR or SGA ni..cukup la…saya nak tunggu next week.

Doakan saya n baby ye~

Tinggalkan Jawapan

