~I Hate when they said….~

i hate when they said my baby is abnormal…it was really hurt me..sedih sangat..my baby a little bit tiny.according to his size, baby baru sahaja 28 weeks, padahal this week dah masuk 32 weeks. so,baby kecik sebulan mcm 2..

perkara ni,mmg kami dah tau bulan lepas. the Doktor in charge kate, baby normal n may be b’coz of the parent yg kecil, sbb tu baby kecik sket..xdela risau sangat masa tu..at the same time, saya tambahla portion makan sy demi baby..

then, semalam check-up, Doktor kata baby abnormal and need to refer to hospital Serdang. Honestly, jiwa ibu mana yang tak sedih bile Dr kate baby saya tak normal. I wish she say sumthing better dan lebih sedap didengar dari perkataan tak normal tu.. Refer to Serdang, amik appointment (setelah menunggu sejam lebih..huhu)..then ke private hospital. at that time, we just want to know that the baby is OK n normal. Tapi Dr. kat private tu pon kate, better refer back to Serdang..sbb die tak xcukup equipment utk check.huhuhu

Malam tadi, saya tawakkal je..saya cakap dengan baby, saya cuma nak dia sihat and normal..

Today, after four hours waiting…Doktor check and scan..alhamdulillah..baby sihat. jantung OK.mata, hidung, bibir(nampak bibir atas je sbb mulut bibir tertutup..heh) pon sempurna..Jantina pon sempurna..Air ketuban cukup..blood circulation dr baby ke ibu through uri pon bagus. so, next two weeks kene datang lagi bawa 1st scan yg kami buat utk diagnose samada calculation tarikh pregnancy tu yg silap (means..mmg skrg bru 28 weeks) or baby saya memang agak kecil. Rasa bersyukur sangat bile dapat tau baby sihat…

Sekarang, saya dah lega…saya nak delete perkataan ‘abnormal’ tu dr memory sy…sy xsuke..yang saya tau skrg, sy makan makanan yg berkhasiat, minum susu n makan buah2an..abeskan shopping tuk baby and try survey hospital (mcm dh lambat plak nk survey…huhu)…

Tinggalkan Jawapan

