+- 10 wEeKs to GO!!!

alhamdulillah…sekarang kandungan saya dah masuk 30 weeks. Ikut scan masa 28weeks ++ aritu, berat baby tak menggambarkan kandungan untuk 28 weeks. baru 670gram. sepatutnye, in 28 weeks baby saya dah menghampiri 1kg.tapi Dr kata, mungkin sebab ibu & ayah dia slim je, sebab tu baby pon kecik. Tapi yang lain2, semuanya normal. Baby pon sihat. So, nothing to worry=)

Jantina…saya masih lagi tak tau..baby boy or girl. Ada yang kata, mungkin baby boy disebabkan saya nampak macam ‘selekeh’ je..huhu…make-up pon malas.Even dah make-up pon masih nampak tak berseri.Then, saya macam xde shape langsung.dalam kata lain, saya macam tong drum..huhu..sebab tu saya memang xde amik gambar or upload gambar kat FB or kat sini. sebab saya rasa saya memang nampak menarik langsung..huhu..gambar raya pon saya tak amik sangat..kalau ade pon,selalu sy amik gambar muka je..hehe..Tapi ade jugak yang kata, mungkin baby girl.sebab baby pemalu..xnak tunjuk pon mase scan.perut nampak kecik je..Tapi xpe la kan…saya xkesah pon mane2. kalau tunggu deliver terus pon xpe. Tapi ayah dia xnak..ayah dia kate, nak jugak beli 1 baju yang kene ngan baby.

Saya sekarang dah kene check-up twice a month. start buat baby kick chart..sediakan pakaian dan keperluan baby..actually, almost 70% dah ade.cuma tinggal baju sket2,mitten & booties, tilam baby(rasenye macam pak long die dah tolong belikan…heh),barang2 mandian, losyen n minyak2 baby,stroller & car seat (tungga baby keluar..). Persediaan yang lain, saya kene start surf untuk mental and physical preparation for delivery. and insyaAllah weekend ni saya and husband akan attend for parenthood seminar. dan yang paling interesting, saya setuju untuk take part dalam fashion show untuk preggy model dalam seminar tu..hehe

Cerita pasal fashion show tu..saya call husband sy untuk take part dalam program tu. then, husband saya ingat saya cuma nak tengok fashion show tu dan dia pon setuju. once dia setuju (terkejut jugak bile die setuju..heh), saya pon emel the organizer and kata saya setuju untuk jadi one of the preggy model. Bile kat rumah, saya explain kat husband saya..rupa2nya die misunderstood. Tapi xpela…dah saya pon terlanjur bersetuju..saya pon take part je la..lagipon, baju, make-up and photographer akan disediakan. baju pon dh fitting..so, tunggu je la ye gambar2 saya next week. Gambar pertama saya as pregnant woman yang insyaAllah akan saya upload.hehe..

10 weeks to go…gud luck untuk saya..InsyaAllah~

5 thoughts on “+- 10 wEeKs to GO!!!

  1. Fairuz berkata:

    Tahniah!

    Dah ada nama untuk baby belum? Nama cam saya ni pun best gak tau..hehe..

    Tunggu gambar terbaru awak la minggu depan…

  2. en_me berkata:

    usaha tangga baby tuuu.. excited kanns.. ehehe

Tinggalkan Jawapan

