SeMiNgGu NaN iNDaH~

seminggu nan indah saya berakhir jua…seminggu cuti berhari raya..walaupon xdela beraya banyak sangat rumah, tapi saya rasakan inilah cuti seminggu raya yang paling bermakna..hehe

sebabnya..mungkin saya dah penat bekerja dan memang saya inginkan hari cuti dan bermalas2an..hehe..indahnya cuti di samping keluarga walaupon tak ke mana2.berjumpa sanak saudara dan melayan tetamu yang datang..dan berjalan2..

sebab kedua..inilah seminggu yang saya pon bercuti dr excuse makan2 yang terlarang perlu dikurangkan untuk ibu2 mengandung..hehe..saya makan apa saja yang saya teringin nak makan.saya buat2 lupa makan pil dan susu.saya makan makanan ringan yang dihidangkan semasa hari raya..dan saya curi2 minum minuman ringan..hehe..indahnya seminggu saya ni…saayang betul..hehe

sebab utama yang lain..saya berjaya puasa penuh tahun ni..alhamdulillah…walaupon sangat mencabar bg ibu2 mengandung, saya berjaya jugak mengharungi bulan puasa ni dengan baik. mungkin betullah, inilah yang dikatakan hari kemenangan setelah berjaya berpuasa selama sebulan..yeeaaaahhhh~

baby…semua orang bertanya..saya dh pregnant blom..sy jawab ‘dah’,nak masuk 7bulan dh ni..semua orang terkejut.sbb sy masih cumel n kecik..hehe…insyaAllah…harap2 baby sihat ye~

khabar yang tak indah..kakak saya terpaksa menjalani 1 pembedahan mengeluarkan cyst sebesar 11 cm at the same time dia pregnant 8weeks. mula2 memang merisaukan, tapi alhamdulillah…semuanya selamat. baby 95% selamat. cume ovari kanan kakak saya terpaksa dibuang kerana telah rosak. keadaan kakak saya sekarang sangat lemah dan menahan kesakitan. maklumla, disebabkan pregnant, semua dos pain killer dan bius terpaksa dikurangkan. nak xnak, memang terpaksa menahan sakit.. harap2 kakak saya dapat bertahan~doakan kakak saya tabah menjalani semuanya ye…

saya dah mula bekerja hari ini…pagi tadi saya check-up lagi..sedar tak sedar baby saya dah 28 weeks. 12 weeks more to go. harap2 semuanya selamat. sekarang, saya dh kene shopping barang2 baby secara serius. cume barang2 untuk ibu baby je yang saya tak terfikir. cume yang saya pernah terlintas, nak cari menu2 yang best dan menarik semase berpantang…huhuhu….kalau la ikan rebus je yang boleh sy makan,memang cepat slim la sy nnt…confirm saya tak lalu makan..saya mahukan makanan2 yang sedap2 semasa saya bercuti bersama baby..hehe

ada 3minggu lagi untuk berhari raya…selamat menghadiri rumah2 terbuka kengkawan~

4 thoughts on “SeMiNgGu NaN iNDaH~

  1. Fairuz berkata:

    Selamat hari raya bos. Lama tak rasa duit raya awak..hehe..

  2. aishah berkata:

    semoga kakak pnf cepat2 sembuh seperti sediakala. 🙂

Tinggalkan Jawapan

