~aKu TaK BoDoH~

first time tgk advertisement filem ‘Aku Tak Bodoh’ ni,rasenye  last two month..adaptasi dari filem box office Singapore, I’m Not Stupid Too…kesinambungan dari cerite I’m Not Stupid..both original film saya dah tengok kat tv dalam beberapa tahun lepas.rasenye,saye pon penah ulas cerita ni dlm previous entry.

I’m not stupid..cerite ni dh lame sangat saya tengok..saya pon dah tak ingat sangat..cerite pasal family, budak2 n sekolah..fun tapi penuh dengan nilai2 moral..memang best..tak rugi tengok..

I’m Not Stupid Too…masih lagi cerite pasal family,sekolah…3 level yg berbeza..budak2, remaja n dewasa..family yg kaya tapi busy n kurang beri perhatian pada anak2..family yang miskin,sayang kat anak tp xtau macamane nak express feeling sayang kat anak..konflik remaja n etc..film yang ni agak sedih sket..tapi penuh dengan nilai2 moral n jalan carite yg kuat..yg saya igt,1 analogi dlm cerite ni, budak yg nakal mcam epal yg busuk..kite akan potong n buang part yg busuk, n makan yang elok..so, mcm tu la kite patut treat anak2 or adik2 kita..wpon nakal, kita patut beri peluang n polish kelebihan die yg ade…

Aku Tak Bodoh..saya tak tengok lagi..kalo dah namenye adaptasi,mungkin jalan ceritanye lebih kurang sama..untuk yng berkeluarga, memang elok bawa family untuk tonton cerita ni..tapi saya rase,moral value die more kepada golongan ibu bapa n remaja sbb adaptasi dr I’m not stupid too…tapi kalo i’m not stupid,mmg sesuai sgt2 untuk budak2…hehe

saya macam nak tengok cerite ni..saya akn fikirkan nnt..n akan diusulkan kpd en.soulmate…heh

3 thoughts on “~aKu TaK BoDoH~

  1. zuriaf berkata:

    hantu kak limah balik kampung..jom..hehe

  2. pnF~ berkata:

    haha…sy xsuke crite antu….huhu..bg free pon xmo!!!

  3. zuriaf berkata:

    ni cerita seram komedi je..ala² sambungan zombie kampung pisang..

Tinggalkan Jawapan

