~4.35am td…saya dah b’umur 24 tahun~

24 tahun yang lalu, pukul 4.35 pagi…saya telah dilahirkan kat umah makcik sy,iaitu..beberape meter di belakang umah saye ketika ini.mase itu, ayah saya masih belum mbuat umah lagi…beberapa minggu yang lalu,makcik saya menceritakan detik2 saya dilahirkan,sbb makcik saya yang menyambut saya ketika itu…keadaan agak kelam kabut,awal2 pagi,ayah saye terpakse mencari bidan kerajaan kampung,disebabkan saya yang xsabar2 nak melihat dunia..haha…mungkin sbb itu jugak,sampai sekarang saye juga bukan seorang yg agak sabar…haha

menurut makcik saya, ibu saya sangat mudah melahirkan saya dan adik beradik yang lain.mungkin sbb mak banyak berjalan..amalan2 lain,saya mungkin kene menuntut ngan ibu saya..hihi..sebaik saja saya lahir,saya tak menangis pun.saya diletakkan di atas ‘gombal’ atas arahan nenek bidan(bukan bidan kampong kerajaan)..dalam bahasa jawa,’gombal’ adalah kain buruk…owh…saya rase sgt kasihan ngan saya sendiri,sampai hati makcik saye letakkan saya atas kain buruk je…hahaha…saya menangis sket2..n kemudian menggigil kesejukan..itu semua 24 tahun yg lalu..dalam surat beranak saya,pukul 4.35 pagi…

saya agak bertuah…sbb makcik saya masih m’ingati setiap plot bagaimana saya dilahirkan sehingga sekarang..waahh…terima kaseh sgt2 kerana menyambut saye ketika itu..sekarang saya dah besar,dah boleh berlari, memandu,berjalan2,bershopping..hahaha…

masa saya semakin singkat…umur Rasulullah wafat,63tahun..jika umur kita lebih dari umur Rasulullah wafat,bererti kita dapat bonus usia..dan patut kita manfaatkan..jika kita menghampiri usia 63tahun,maka bersiap sedia la kita…masa kita semakin singkat…masa saya juga semakin singkat~

takziah kepada keluarga senior saya,Yeni Yurnalis yang telah meninggal dunia Jumaat lalu…

takziah kepada keluarga Allahyarhamah Yasmin Ahmad…semoga sebahagian muvie2 beliau,ada yang menjadikan teladan n panduan sepanjang hayat~

sekarang..umur saya 24 tahun…terase selfish plak kerana hanya menulis entry pada hari lahir sendiri…hehe…

hepi besday too to en.rebina biru…

12 thoughts on “~4.35am td…saya dah b’umur 24 tahun~

  1. buzzybug berkata:

    Selamat hari lahir. 🙂

  2. aLaNg berkata:

    fauzani..slmt ulgtahun kelahiran…
    smga pnjg umo dan murah rezeki..
    epi2 slalu,k…
    mdh2an dlm lndgn Allah slalu, ameen
    yg penting, staycute…huhu..

  3. cikf=) berkata:

    kak BB: thanx a lot=)

    alang :terime kaseh jugak…=)

  4. zuriaf berkata:

    awak dah tua..wakakaka…

    bila lagi mau kawen? hehe

  5. qdetactive berkata:

    CikF!!!!!!
    Selamat Ulang Tahun
    Moga Panjang Umur dan Murah Rezeki
    jangan kawen dulu
    enjoy abis-abis
    dah rase nak andartu tu baru cari
    wakakakakakakaka…..

  6. cikf=) berkata:

    apai : awak pun tua jugak k…insyaAllah,ade rezeki…sile bawa hadiah mahal2 k…hahaha

    Q: haha…kawen la dlu…baru enjoy abes2~hahaha

  7. lydiarayyan berkata:

    yoyoyo///hepi bithday!!!! older! older!

  8. en_me berkata:

    baru 24 tahun kannns..

  9. - j o h a r i - berkata:

    oh..happy birthday to u..nk besar dh ni, jgn nakal2

  10. aishah berkata:

    hello.. hepi belated besday!

    p.s : better late than never right! 🙂

  11. Kimie berkata:

    yaaa…happy beseday..24 tahon dah ye..bagus2..leh kawin..

  12. mucs berkata:

    happy belated birthday.. wah, cik f dah 24 tahun dah.. lama lak tak jenguk blog ni

Tinggalkan Jawapan

