~SpOnGeBoB:HiDuPaN LaUt…..~

selama ini,saya xtau plak yg span itu adalah seekor hidupan…hihi…arini kawan sy membasahkan sebuah span kuning, n ia membesar..mmg macam spongebob..n kawan sy kata,span mmg hidupan laut..

dalam crite kartun kegemaran sy, Spongebob Squarepant, kite memang tau yg:

  1. Mr Crab adalah ketam…
  2. Patrick adalah starfish
  3. Squidward adalah squid..
  4. Planton adalah planton..

dan semuanya adalah hidupan laut..tapi arini baru saya tau, Spongebob adalah sponge, yg juga hidupan laut..hahahaha…memang sy xtau..saya igt, spongebob adalah span biase, macam span basuh pinggan..hihi…menurut kawan sy,memang ramai yg xtau,lgpun kat Malaysia memang sukar dijumpai pun hidupan span tu..

ok…kalo xpercaya, boleh rujuk  http://en.wikipedia.org/wiki/Sponge. dalam wikipedia spongebob jugak mengatakan, Spongebob is a sea sponge.http://en.wikipedia.org/wiki/SpongeBob_SquarePants.owh, malunye saya sbb baru tau sponge adalah hidupan laut…huhu



Advertisements

8 thoughts on “~SpOnGeBoB:HiDuPaN LaUt…..~

  1. twenty-six berkata:

    info menarik ini.

    SpongeBob tetap menjadi hero generasi baru selain wonderpets

  2. zuriaf berkata:

    tak mengapa…lebih ramai lagi di luar sana yang tak tau macam awak jugak…

    tapi kan, kalau dah jadi peminat citer tu, mestilah dapat agak yang spongebob tu pun hidupan laut. dah watak lain sumer pun camtu gak..haha

  3. fndrocka berkata:

    hohoh..saya kini baru tahu..betapa ceteknya ilmu kehidupn laut aku..dalamnya laut dalam yang wujud hidupan bernama sponge..

    kat muzium pun tak pnah tgk lagi nih.

  4. fndrocka berkata:

    kat zoo pun takde…mana nak cari.

  5. cikf=) berkata:

    26 :hahaha…saye xpasti die bleh dikatekan hero atau x..sbb die sengal..mungkin hero sy adalah Jimmy Neutron=)

    apai :ye la….saye igt itu watak rekaan je..sy igt die sponge basuh pinggan je..hihi

    fndrocka : hahaha…sy pun xpernah tengok..kalo dpt nnt,nak jugak sy simpan…

  6. - j o h a r i - berkata:

    eh serius ek?
    hahaha..x sngka plak spongebob tu hidupan laut
    so sally je la yg bkn ek
    ptt dia pki baju scuba diver

  7. aLaNg berkata:

    yeke..alang pun baru tau gk nih..
    slma ni pun ingtkn spongebob tuh, span basuh pinggan mangkuk jer..huhu

  8. AzamHassan berkata:

    oh..saya pun baru tahu..tapi boleh ke span hidupan laut tu buat basuh pinggan..?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s