~ceritera…..~

semalam saya menulis 1 entry..kemudian,saya delete kembali..menulis sbb untuk meluahkan perasaan, delete sebab saya rasa dah ok or getting better or perasaan mase menulis x same dengan selepas beberape jam sy membuat entry..slalu saja begitu..kaunselor saya kata, orang yg mempunyai numerologi 3 macam sy mmg begitu, marah dan kemudian cepat pula perasaan itu berlalu…mungkin jugak….tapi yg saya perasan, kalau saya sedih,perasaan itu memang sukar untuk dilupakan begitu saja..wpun hanya cerita dalam sebuah novel…hahaha

saya masih lagi invigilate exam..kali ini tidak sebanyak sem lalu yg seakan2 buruh penjaga exam sampai tak sempat untuk makan…kali ini lebih relax,kaki pun x sakit sgt, mata pun tak penat..cerita yg igt kali ini,mase saya kutip kertas attendance, saya terbau sesuatu yg kurang menarik pada seorang pelajar…errkk….saya tak tau la bau badan or die memang x basuh baju..kawan saya sengaja lalu di sebelah beliau..mula2 mmg xde bau, kemudian die juga merasai bau yg kurang enak itu…maaf pelajar, saya bukan sengaja mengumpat..huhu..arini,saya perasan dia lagi..memakai baju yg same barangkali..yeah,sy pasti same..cume sy x lalu sebelah beliau saja…arrgghh….sy fikirkan,mungkin beliau tak cukup matang lagi dlm mjaga soal2 personaliti..mungkin juga die seorang yg x kesah pun….

crite lain…kawan sy menceritakan perihal kawannya, yg senang dan mewah..seronok berbelanja..kadang2kala memang cemburu org begitu..kemudian,saya teringat satu tazkirah dari Izzuddin Ali di Hot FM…mimpi seorang Raja Mesir,7 lembu gemuk dimakan oleh 7 lembu yg kurus, 7 tangkai gandum hijau di samping 7 tangkai lagi yg kering…Yusuf menjawab: “Hendaklah kamu menanam bersungguh-sungguh tujuh tahun berturut-turut, kemudian apa yang kamu tuai biarkanlah dia pada tangkai-tangkainya; kecuali sedikit dari bahagian yang kamu jadikan untuk makan. Kemudian akan datang selepas tempoh itu, tujuh tahun kemarau yang besar, yang akan menghabiskan makanan yang kamu sediakan baginya; kecuali sedikit dari apa yang kamu simpan (untuk dijadikan benih). “Kemudian akan datang pula sesudah itu tahun yang padanya orang ramai beroleh rahmat hujan, dan padanya mereka dapat memerah (hasil anggur, zaitun dan sebagainya)”. (12:47-49)…begitulah kehidupan ekonomi sekarang, turun naik, kegawatan ekonomi..dalam kata lainnye, sewaktu kita senang, hendaklah kita berjimat cermat, bersedia terhadap apa jua yg bakal berlaku..kerana ia sendiri telah ada buktinya di dalam al-Quran..akan ada turun naiknya ekonomi kita..

selamat bercuti semua..selamat study jugak kepada students..hahahaha…..

saya rindu nak exam…hahaha

9 thoughts on “~ceritera…..~

  1. en_me berkata:

    ammvoiii.. dah ready nak exam tewww..

  2. cikf=) berkata:

    en.me :hihi….unfortunately,saye xde paper utk di’exam’kan..hihi

  3. zuriaf berkata:

    selamat ber-exam la ye..haha

  4. AzamHassan berkata:

    berapa numerologi saya..? nak tau gak..

  5. ahmadyusrie berkata:

    saya tidak akan rindu pada exam…haha
    ohho trima kasih atas tazkirah di atas, sy tengah boros giler skang ni…huhu

  6. shc berkata:

    Tazkirah yang menusuk jiwa
    _____________________

    Jemput datang ke blog aku – http://sempurnahealth.wordpress.com
    Your source of beauty|healthy|wealthy blog’s

  7. cikf=) berkata:

    apai :saye penjage exam je..huhu

    azam :hehe..nnt sy tgk2kan k

    yusrie :saya rindu nak exam..tp bile dh tensen,buat keje pun x lalu..huhu

    shc :owh…thanx~

  8. Hariri Daud berkata:

    lama sudah tak menjenguk laman ni.semakin meriah. Good Luck Miss Fauzani 😉

  9. fndrocka berkata:

    study last minute sampai tak sempat nak mandi kut.
    kalau tempat ber-aircond selamat sikit.

Tinggalkan Jawapan

