~NoVeL…~

owh…dah seminggu lebih saya x menulis sebarang entry..dah seminggu lebih jugak saye x online..sbb si putih sy masuk klinik..huhu..semalam saya baru amik die dari klinik.harap die dh x sakit lagi,sbb banyak keje yg saya nak siapkan..huhu..

sepanjang ketiadaan laptop,maka kurang la hiburan saya..haha..selalunye saye suke je search youtube, catch up TV..ape yg saya buat,hahaha…tido, dengar MP3 dan bace novel..ok,antara tengok movie n bace novel,mmg movie lebih best n menarik..tapi novel juga xkurang hebatnye bagi seseorang yg saya boleh katakan boleh b’imaginasi~description seseorang, senario semasa, emosi yg dialami dll…

saya start mbace novel mungkin mase sekolah menengah, mase tu novelis yg terkenal Ahadiat Akasyah..rasenye mase tu mmg ramai org tau kesah cinta yg tak kesampaian or dlm kate lain mmg xde jodoh ‘Lagenda Budak Setan’…then novel2 dari Alaf 21, yg kebanyakannye kesah2 cinta. tapi ada jugak novel2 lain yg menarik, dan yg plg mberi kesan sampai sekarang, Cemburu Seorang Perempuan yg mceritakan kesah poligami..owh…mmg mberi kesan psikology…n novel kegemaran hadiah dr besfren sy yg telah dipinjam n kemudian tak pulang2 ke pangkuan sy pun ada jugak..Maria..masih dalam ingatan sy..sy harap sgt dpt jumpe balik novel tu..then,novel2 dari Faisal Tehrani antara koleksi permulaan sy..

Novel English,saya start bace sejak soulmate sy bg buku Harry Potter and Half Blood Prince..tp buku tu terlalu tebal untuk saya bace..huhu..then, dia bagi pinjam buku2 yg lain, sebuah thriller novel dari James Patterson..memang menarik n sedih..ditambah pula dgn kakak sy yg meminjam buku2 Harry Potter dari siri2 yg awal, lebih nipis, dan senang untuk digambarkan sbb saya dh tau jalan crite die..hahaha…Movie Harry Potter mmg best, tp novel die boleh saya katakan lagi best..mungkin sbb itu orang akan sentiasa tnanti2kan Movie Harry Potter yg tbaru…

then, saya start baca Memoir of Geisha, siri2 James Patterson yg lain..sebuah novel kalo jalan crite die menarik,saya akan cube habeskan dengan cepat…paling cepat mungkin 2 hari..n kalo menarik sgt,sy sanggup x tido malan…hihihi…Memoir of Geisha,berbulan2 lamanye,tp akhirnye abes jgak..hahaha..biasenye siri2 James Patterson mmg menarik, tp dsbbkan konon2nye busy, saya akan jadikan ia sebagai bedtime story je..hehehe

wpun sy minat mbace novel2 english,tp english sy xla mantap sgt..tp getting better la kot..hahaha…membaca novel ada sesuatu perasan yg lain yg unik..kalo tgk CD,kite boleh forwardkan kalo x sabar..tp kalo baco novel,susah untuk fast forwward…hahaha…memang kne bayk sabar~

nway,membaca jambatan ilmu…saya harap sy akan mula membaca buku2 yg lebih berilmu selepas ini..kalo nak start membaca novel english, jika anda sukakan harry potter,saya rase it’s a good started untuk membace novel harry potter=)

6 thoughts on “~NoVeL…~

  1. en_me berkata:

    me first.. ammvoiii

  2. Nazz berkata:

    Salam kenal.. aku kedua… hik hik

  3. ahmadyusrie berkata:

    yeehaa saya suda abis exam…
    cuti ni bole baca banyak buku citer…
    tapi tgk movie lg best la…x yah dok pikir2, sit back n enjoy..tul x?
    tapi otak x berjalan haha

  4. zuriaf berkata:

    layan komik lagi best…

    tapi apa beza komik dengan novel..? dua² tak banyak bagi faedah kan..

  5. !x0r@ berkata:

    sebut pasal novel, 2 buah kwn saya pinjam dah 3 thn x kasi blk.. 4 buah sepupu pinjam dr thn 2005 smpi skang x pulang2 blk jugak and last one sepupu lg sorang pinjam dr thn lps.. pn x pulang blk jugak. sampai skrg saya masih menanti2 diorang tu pulangkan balik harta saya. ingat beli dgn air liur ke?? wawawa… 😥

  6. fndrocka berkata:

    membaca novel juga adalah satusantapan minda utk aku jugak.bila minda rasa sengal2..mulalah nak cari bahan2 utk dibaca. minat gak baca novel english walaupun my english takla bagus sgt.

    kalau novel anda tak dipulangkan tu..silalah mintak balik.boleh hantar notis kpd peminjam.

Tinggalkan Jawapan

