~KaUnTeR~

sepanjang saye di kampus baru ni, sayalah penyumbang utama ekonomi library,sbb xpernah pulangkan buku pada waktunya…hahaha…padahal library tu bukan jauh sgt pun,tetapi disebabkan library tu terlalu ‘cerewet’ dengan membenarkan baju kurung sahaja utk perempuan,saya jadi malas sedikit..huhu..akibatnye,saye slalu kene bayar denda~

beberapa minggu lepas, saya dan rumate memulangkan beberapa buah buku, n ada buku yg saya nak pinjam semula wpun dh expired..die kate buku yg dh expired tarikh pinjaman, xbleh nak dipinjam semula..eh,macam tu plak kan~sedangkan xde request pun dr org lain nak pinjam buku tu..tp xpela,saye ikut je..

lepas tu,saya jalan2 lagi di sekitar library..saya xpernah ke bahagian non-fiction..so,saya jalan2 dan tertarik dengan 1 novel..n saye ke kaunter semula untuk meminjam buku seterusnya..tibe2 makcik library tu bising2 plak..huhu

“kan awak dah nak exam, kenapa pinjam buku2 macam ni..kenapa awak x pinjam buku education??”

“owh…saya xde exam,sbb sy master student by research..”

“owh…” makcik tu terdiam.. pastu makcik tu ckap lagi dengan sinisnya, “ok ke master kat sini??”

“mm ok..”

“Budak2 master suka macam ni kan, pinjam buku2 macam ni (novel)”

“eh,xdela…ni baru pertama kali saye pinjam buku2 macam ni..” lagipun student master bukan ramai sgt, 5 org je pun..2 org lelaki tu,rasenye x pinjam ape2 pun..kakak 2 org lagi tu,rasenye cde kot nak pinjam buku2 merepek ni..huhu

pastu makcik tu terdiam lagi…abes je die menguruskan pinjaman sy, saye pun cakap balik kat die..“ye la…kadang2 penat jgak kan asyik baca buku untuk study..apela salahnya baca buku2 macam ni..”

ok,kadang2 saya rase xdela nak kurang beradab dengan orang tua..tapi kadang2 sy rasekan karenah ‘orang kaunter’ tu mcm sengal ade jgak..huhu…

huhu..itu tak termasuk karenah kaunter yg membiarkan pelanggan tanpa servis, orang kaunter yg asyik borak2, orang kaunter yg menjawab soalan dengan sengal n kerek, selalu bmasam muka..huhu…n termasuk la dgn operator untuk jawab telefon tu..yg x berjawab sbb talian sebuk memanjang tu satu perkara, yg konon2nye pass kepada orang2 yg bertanggungjawab satu perkara..hahaha…banyak plak complaint sy arini~cerewet…hihi

Tapi ade je kakak2 n abang2 kaunter yg ok…macam kite g KFC, Pizza, Kenny Rogers..hehehe..yg kat badan2 berkanun n kerajaan ada jgak..yg slalu senyum, ramah mesra, menjawab stp soalan dgn bijak…ok, yg berat sebelah in term of gender (miang2 keladi~) x masuk dalam senarai k..heh

Nasihat saya, banyak2la bersabar ketika berurusan di mana2 kaunter. Untuk orang yg jage kaunter,jika ada pelanggan yg tersilap, apela salahnya jawab baik2..huhu..kite kan sesama manusia, kenela berbudi bahasa..huhu.. n jangan malas2 jawab call dr customer..huhu..lagipun, kaunter adalah 1st impression customer..

p/s :hari ni sy x emo k~hehehe

10 thoughts on “~KaUnTeR~

  1. nata de coco berkata:

    saje nak masuk..

    sabau je la (bak kata orang melaka) dgn oghang byk songeh.. nak wat camne, dia tengah mencari kreativiti dalam soal mencari rezeki dengan menyoal mende2 tak patut.. kot2 dia tgh wat ‘kajian pillar’

  2. !x0r@ berkata:

    sebab orang macam makcik tu la yg akan buat saya emo.. maklum la saya ni sensitif. haha. dulu penah gak akak kaunter STAR LRT buat saya bengang. dah terang2 saya bagi RM1.20 utk harga 1 tiket, lagi mau tanya berapa orang. pastu marah2.. geram btol!

  3. en_me berkata:

    makcik teww ader problem rumahtangga tadi malamm kottts.. ko maner tahu lagikks.. uhuhu

  4. buzzybug berkata:

    orang ni suka sangat buat assumption… haihhh~

  5. zool berkata:

    Tanya sikit.. bayar bil apa yang boleh bayar sesuka ati tu??
    Rasanya kalau kat pejabat pos memang hanya boleh bayar samada penuh atau tunggakan sahaja..
    Lainlah kalau kita bayar online.. 1.00 pun boleh bayar… Yang ni saya nak beri informasi sikit.. Biasa kalau kaunter yang menerima pembayaran yg lain, dia akan mengenakan bayaran ikut bil kita.. Ini kerana mereka tiada hak untuk menggunakan sistem 3rd party. Cth, cam bil tepon.. Kaunter 3rd party akan menerima bayaran seperti tertera di bil dan pada waktu tertentu (biasa petang) untuk penutupan.
    Jadi tentang kata boleh bayar ikut suka-suka di kaunter tu rasanya cik fauzani kena hati-hati ek.. ada kena kelentong nanti..

    p/s :- ikut pengalaman saya berhadapan dengan beberapa projek sistem..

  6. AzamHassan berkata:

    haha..awk klu org tu jaga kaunter makanan..sumanya mesra saja~

  7. cikf=) berkata:

    ntk :saye b’anggapan mungkin die nak beramah mesra ngan sy kot..hehe

    iXora :haha…drpd saye, tiket ke destinasi sy harga rm2.30, ade ke patut die suruh sy bayar pada harga rm2, n 30 sen lg bayar bile smpai destinasi..kan ke tiket tu akan menendang..huhu

    en.me :hahaha..amboi en.me~

    kak BB :haha..ye kot…tp silap assumption plak~

    zool :owh…adekah sy yg kene tipu…huhu…nway,thanx…sy dh update sket entry ni~

    Azam :hahaha…awak pun suke la mcm tu kan…heheh

  8. aman berkata:

    hoho..mungkin sebab makcik seperti tue yang membuatkan aku malas gi library..hehe

  9. zuriaf berkata:

    saya merujuk kepada komen sedara zool tu. kalau sedara nak tau, cik f ni memang selalu kene tipu pun. dulu nasib baik saya ada. dapat la selalu back up dia. skang ni dia dah jauh..haha…lagi la mudah kene tipu..haha

  10. cikf=) berkata:

    aman :hahaha…sy suke comment tu~

    apai :oit2…amboi2~lazer tau…

Tinggalkan Jawapan

