~eXoRa~

akhirnye terjawab jgak nama rasmi MPV keluaran Proton..Ixora…opppss..bukan..Exora nama dia..hahaha…saya pasti si Ixora sangat berbangga kerana nickname nye telah terpilih sbg nama komersil MPV Proton yang baru..

Proton Exora akan dijual dengan harga kurang (mungkin..mengikut sumber yg saya baca..) RM 80k, boleh dimiliki dengan 5 warna yang menarik…Genetic Silver, Tranquility Black, Blue Haze, Pyrite Brown and Gaia Blue..dengan tagline ” Keriangan Keluarga” sambil menyediakan 7 seaters, mungkin ia antara pilihan orang yg berkeluarga besar..mungkin harganya lebih kurang atau pun hampir sama dengan MPV2 lain,saya xnak komen lebih…semua org ada pendapat masing2..saya cume berbangga Malaysia sudah ada sebuah MPV..

buat mase ini, cukup la ‘buah hati’ yang ayah saye pinjamkan kat saya..haha…xsempat2 lagi nak letak gambar buah hati sy tu kat sini…

kepada ixora…sekarang awak bleh tukar nickname to exora..hihi…lebih glamer gitu~

17 thoughts on “~eXoRa~

  1. aLaNg berkata:

    owh….da dpt da eh ‘buah ati’ baru eh…
    nk tumpang bley?heheh

  2. lydiarayyan berkata:

    wahhh..

    biler proton lydiarayyan nak keluar ek?

    kah kah kah…tak sedap langsung!

  3. zuriaf berkata:

    jika saya menjadi K.U Konvo akan datang, saya akan pastikan MPV ni menjadi kenderaan rasmi..hahaha…. (masih dalam keadaan giler kuasa)..

  4. buzzybug berkata:

    masa saya tgk berita tu, saya pun teringat Ixora. glamer nama dia skang. hehehe…

  5. cikf=) berkata:

    alang :hahaha…meh la datang gombak~

    kak lydia :haha..tu la, name sy yg glamer ni pun xde lg..komposer2 lagu pun xnak tulis lagu tajuk name sy…hahaha..poyo je~

    apai :kalo la btul bagai dikata,sy akan sampai johor jugak di kala itu utk melihat kesahihannya…hahaha

    kak BB :haha..tu la..tp empunye diri tu mcm busy je..mungkin die pun join promotion jgak kot…heh

  6. Callister berkata:

    ape maksud exora 2?

  7. Exora ;p berkata:

    Rugi saya tak kasik nama tu dlm peraduan aritu.. huhu.. kalo tak, bleh menang. hahaaha(saya sendiri dah lupa apa nama MPV yg saya bagi tu ari)

    p/s-hee..saya memang busy pun dua tiga hari ni. baru dapat tau pasal nama mpv ni pn dari member ym. pastu nmpk offline msg awk.. huhu..

  8. cikf=) berkata:

    Callister :owh…maksudnye bunga siantan~nama melayu yang lain,bunge jenjarum…hehe…

    Exora :hahaha…poyo la awak,trus tukar name glamer….hehehe..rugi awak x suggest name awak..kalo x,bleh sy tumpang MPV baru..hihi

  9. ahmadyusrie berkata:

    name gempaq..commercial tp rege kurang kompetetif la..
    tp still proud sbb buatan Malaysia…
    p/s: still waitin bile proton nk buat supercar…lotus doesnt count..

  10. !x0r@ berkata:

    hehe.. gila glemer sat je. Ni da tukar balik ;p

    Bunga siantan tu bunga jenjarum ye? 0oohh..baru saya tau. Tak penah dengar nama tu.. cuma tau ‘ixora’ tu nama saintifik bunga jenjarum πŸ˜†

  11. shinja berkata:

    Owh nmpknya saya tertinggal berita perkembangan di Malaysia.hihihi…

  12. en_me berkata:

    kancil merah dulu pon ko tak letak gambo kat sini, inikan pula buah hati terbaru yg ayah kamoo bagi pinjamkan ittewww.. ehehe

  13. en_me berkata:

    chooop tertinggal.. ixora maner sateww yg cikf sebut nih???

  14. mrahfa berkata:

    hahaha, keriangan keluarga tu, macam nama drama dokumentari la pulak πŸ˜€

  15. wuqing berkata:

    Proton Exora
    Exora – bunga siantan

    Proton Lydiarayyan?
    Lydiarayyan – bunga tahi ayam?

    jgn maraa aaa, lydia… πŸ˜›

  16. qdetactive berkata:

    wah lepas ni si ixora akan jadikkan MPV Ezora sebagai maskot blognya. hahaha..

  17. cikf=) berkata:

    yusrie :hahaha..yup..harga die kurang kompetetif sket~

    iXora :haha…tp exora MPV tu bkn maksudnye bunga siantan..ntah ape maksudnye ntah…

    shinja :hehe…xla sgt…skrg dh tau kan~

    en.me :hahaha…segan la..kereta pinjam je…
    si ixora atas tu la…heh

    Mr Ah Fa :hihi…mula dengar pun mcm nak gelak jgak…heh

    wuQing :hahaha…kejam btul gelaran itu..haha

    Q :haha…mungkin jgak..nnt kite tengok blog die~

Tinggalkan Jawapan

