Si KuCiNg~

Orang kate,kalo seseorang itu suka kucing(ooppss….bukan lelaki kucing tau…),maka dia seorang yg penyayang…kat rumah saye pun ada kucing jugak..tp kucing tu xbenarkan masuk ke rumah,so kucing2 akan berlegar2 di sekitar umah je.masa kecik2,kami ada seekor kucing parsi dan dinamakan Piko..owh,dlu ada satu rancangan kanak2 Piko Piko Pong Pong..hahaha..mungkin sbb tu kot kitorg panggil kucing tu Piko..

Saya hanya suke kucing2 yang comel je,anak2 kucing.masa kecik2,sy rajin la bg makan,tidokan kucing,mandikan kucing..n pernah jgak tengok kucing beranak.bile kucing tu lepas beranak,dia macam ada sedikit selesema,sbb asyik bersin je.maka,kami adik beradik bg dia makan panadol n air zam zam..hihi..bila dah besar, minat sy kat kucing dh kurang..lebih2 lagi kalo kucing tu mengada2 n suka gesel2 kat org..huhu..tp saya xdela dera kucing, potong misai kucing..huhu

kat UniXX kat sini, baanyak kucing kat hostel sy..saya x marah kengkwan saya yg suke kucing, bg makan kucing,tp bile kucing tu berak n kencing merata2 seperti di ruang ampaian, di ruang membasuh baju n sinki, di koridor2, ia membuat kan saya x selesa..huhu..pendapat sy, kucing2 ini perlukan pengurusan yg lebih baik spy x membuang sisa2 mereka merata2..huhu..saya x marah kucing,cume mereka ada tempat yg lbih baik rasenye dr duduk hostel..huhu

Yang ikhlas,
Cik F~
Advertisements

15 thoughts on “Si KuCiNg~

  1. Callister berkata:

    hey tapi kucing yang mak sy bela sume diajar buang air kat tmpt sepatutnya…
    tapi kucing yang terbiar 2 payah la nak diajarkan??

  2. wandai berkata:

    hari itu kena ke UniKL, kampus utama, dekat kampung baru. nyaris – nyaris sesat.
    tujuan cerita? tiada.

  3. cikf=) berkata:

    Callister :hehe…bagus2…tp kalo kucing sendiri,kite akan btanggungjawab utk uruskan..maka,saya harap org2 yg suke kucing kat tempat sy ni akan buat mcm tu jgak..huhu

    Wandai :waahh…mane tau itu IPT yg saya maksudkan??huhu…bijak2~heh

  4. ahmadyusrie berkata:

    sila adukan ke pihak berkuasa…ataupun 360 TV3…trima kasih…haha

  5. Callister berkata:

    haha…betul2..
    suh derang jaga..

  6. cikf=) berkata:

    yusrie :owh…terime kaseh…huhu

    Callister :huhu…betul..betul..betul

  7. lydiarayyan berkata:

    aku suke tgk kucing..suke giler..
    tp tak suke pengang…langsung..
    aku jatuh dalam kategori mana?
    penyayang tp berlagak?!? erk?! haha

  8. cikf=) berkata:

    kak lydia : sayang tapi jauh kot…hehehe

    en.me :err….en.me nak jd kucing mane???huhu

  9. qdetactive berkata:

    kat tempat Q sekarang ni pun dah takde kucin lagi kalau tak dulu memang hancing gile bangunan dibuatnya. huhuhu…

  10. mrozaidi berkata:

    Meeeeaaaawwww…

  11. AzamHassan berkata:

    dlu kwn sy siap beli friskis bg diorg mkn kat kmpus..mnariknya kucing2 tu dah x buang air merata..mcm tanda tima kasih pulak..

  12. zuriaf berkata:

    baik cik…aduan cik ini akan kami ambil berat. kami akan mengadakan pantauan 24 jam ke atas kucing² yang berlegar ini. kami syaki mereka ini duduk tanpa permit di hostel yang cik sewa tu…

    hahahaha

  13. cikf=) berkata:

    Q :huhu…memang…di mana2 je bau…huhu

    Rozaidi :huhu…kucing miang~

    Azam :huhu…kwn sy pun bg makan kucing jgak,tp diorg still mcm tu..

    apai :terima kaseh encik,blehla praktikal sbb felo di tempat sy pula..huhu

  14. wuqing berkata:

    panggil karam singh walia…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s