~iTu KaMu…iNi SaYe…~

Dalam kehidupan kita, pasti kita pernah terdetik dalam hati..mm bestnya kalau jadi macam dia…senang je….tapi hakikatnya lain…sbb Allah dah jadikan kita dengan bahagian masing2, semuanya ada keunikan yang tersendiri..

bila saya cakap ngan kengkawan sy seorang yang pemalu, mesti ada yang ketawa guling2..jauh di sudut hati saya, sebenarnye saya seorang yg pemalu.tapi disebabkan beberapa perkara terutamanye atas dasar2 tanggungjawab n terdesak untuk mendapatkan sesuatu, saya melebihkan faktor2 tersebut dari perasaan pemalu sy..erk…macam sy beli mee n taugeh dr abang mee goreng..err mcm sy ckap ngan pakcik bas yg saye xnak turun bas wpun sy dh picit loceng..mcm sy call syarikat2 n pergi ke kedai2 untuk buat sponsorship..huhu..sbb tu kalo sy ckap ngan org saye seorang yg pemalu, mesti org x percaya..cuma orang yang baru kenal je percaya saya seorang yg pemalu n agak pendiam..hihi

apabila tibe2 saya menjadi pemalu n pendiam..itu bermakna saya amat terase rendah diri, n i feel that i hav nothing..paling tidak pun, saya cube menyesuaikan keadaan..disebalik orang yg mengenali sy sbg orang yg suka berdebat tentang ‘hak’..err..n pernah dikatekan agak cool wpun kene hentam, sbnrnye saya seorang yg ‘rapuh’ n dlm hati rasenye mcm nak menyorok bawah meja..mcm sy kene hentam ngan lecturer english sy, mcm sy sedang bermesyuarat kebajikan ngan pengurusan UTM n mcm sy sedang menjawab satu persatu soalan dr pengerusi2 kolej suatu mase dlu…huhu..tapi disebabkan senyum itu penawar duka n awet muda, sy akan senyum slalu…hihi

saya seorang yg skema n baik??err…tidak…cuma kadangkala saya akan menjadi serius n lurus..kadangkala juga saya seorang yg sosial, bergantung kepada ‘kengkawan’…sbb selain ibu bapa, kengkwan juga yg mencorakkan kita..saya seorang yg memilih n cerewet???yeah…sy rase sy memang mcm tu..hahaha…bukan semua orang sy boleh duduk n berbual..bukan semua orang sy boleh bercerita masalah2 sy..bukan semua org boleh faham sy wpun dh kenal lama…n cerewet sy tidak menyusahkan orang lain…yeah..sy mmg memilih..tp sy sayang semua org…n saya tau menghargai org..insyaAllah=)

dlu mase kecik2, saya pernah terfikir imej apa yang saya nak tonjolkan dlm diri sy..nak jadi seorang yang pendiam n byk berahsia, misteri tapi menarik=)…ataupun menjadi seorang yang ceria dan disukai ramai orang…ataupun menjadi seorang yang tegas, bkeyakinan dan boleh diharapkan…

kadang2 sy envy ngan blogger2 yg ceria…yang senang saje bercerita tentang apa sahaja..saya???menaip entry mengikut mood n emosi..menjawab tag jika ada..n melawat blog2 orang lain yg menarik=)jika saya melawat blog anda, maka sebenarnya sy jeles ngan kamu…hahaha…

nyatanya, kite tak boleh pilih watak kita sendiri..sbb kita ada acuan dan pemikiran kita..cuma bila kita ada lebih pengetahuan, lebih pengalaman,kita akan lebih tahu jalan yang mane patut kita pilih…

yeah…itu kamu…ini saya…saya teringin nak jadi seperti kamu..tp sy tetap sy…hahaha…

21 thoughts on “~iTu KaMu…iNi SaYe…~

  1. eclipse berkata:

    yalah.kamu adalah kamu, tak buleh jadi saya.kalau kamu jadi saya.jom kita gi shoping jom XD tgh sale nie. haha

    “manusia x pernh puas dengan apa yg ada”
    maksud lain.
    manusia perlu bersyukur.
    tapi manusia pon sukakan persaingan. C:
    tanpa persaingan.manusia x kan berubah.
    HAHA

  2. wuqing berkata:

    kamu teringin jadi seperti saya?…
    tapi saya lelaki… 😛

  3. gatekeeper berkata:

    bersyukur dgn apa yang ada pada diri.. itu yang paling sesuai utk diri kita. usah jeles, kerana ramai lagi yang jeles kat awak..

    be yourself, be happy, be faithful to God, and to your beloved husband to be (insyaAllah)

  4. zuriaf berkata:

    awak nak jadi sapa sebenarnya ni? konfius la…

  5. fiza berkata:

    huhuuh….jadilah seperti rama2… 🙂 jdlah wanita cekal yg kuat menempuh ombak dan badai…

  6. cikf=) berkata:

    eclipse :yeah…sy teringin sgt nak shopping…tp minggu ni banyak duit terbang melayang2…huhu…sy teringin nak jd jutawan…hahaha..

    wuqing :saye nak jadi seorg yg berkebolehan=)

    ntk :owh….saye pun jeles kat org yg dh keje..hihi…insyaAllah=)

    apai :saye nak jd NC…hahaha

    fiza :tp rama2 cepat mati..huhu..insyaAllah=)

  7. en_me berkata:

    hi adek yg pemalu dan pendiam ittewww.. fewwitttt, ekeke..

  8. buzzybug berkata:

    saya pun jeles ngan orang yang asyik ceria je…

  9. lydiarayyan berkata:

    aku nak jadik org kaya!!!!!!!

    ok tu je..

  10. cikf=) berkata:

    en.me :hehe..sy seorg yg bising=)

    kak BB :yup…sy pun jeles jgak…

    kak lydia :sy pun nak jd org kaya….huhu

  11. he berkata:

    kepada cik f…funky2 aje la..be your self…org dtg ke sini pun sebab cik f adalah cik f

  12. cikf=) berkata:

    he :hehe…yup…it’s me~

  13. nuaeman berkata:

    jadi diri sendiri jee.. andai ada yang ok.. perbaiki..

  14. AzamHassan berkata:

    jadila kotak..

    xpn awk jadik tmpat letak pensel…

    =D

  15. shinja berkata:

    ha sekarang giliran sy pula nk bagi komentar,..
    Pada sy, diri kita punya keistimewaan tersendiri, & ada orang lain yang tidak punya keistimewaan yang kita miliki itu. Tapi ingt, kita juga punya kelemahan tersendiri. & orang lain punya keistimewaan yang mana kita ada kelemahan tentang itu. Yang penting, kita saling perlu-memerlukan. Itu la sebabnya kita perlu kongsi maklumat, ilmu pengetahuan bersama. Kekadang kita fikir, yg kita ingin menjadi dia, dia & dia (kita menunding jari ke arah mereka), tapi hakikatnya kita hanya boleh cuba menjadi dia sebagai idola sahaja. Myb kita boleh jadikan dia sebagai contoh, panduan utk kita berjaya. Kita perlu pada sumber utk motivasikan diri kita bagi mencapai sesuatu pe yg kita impikan. Perbaiki diri & terus mencuba..

  16. […] 11> Say someting about number five? “bila saya cakap ngan kengkawan sy seorang yang pemalu, mesti ada yang ketawa guling2..jauh di sudut hati saya, sebenarnye saya seorang yg pemalu” (petikan dari entry beliau bertajuk ~iTu KaMu..iNi SaYe..~ ) […]

  17. shinja berkata:

    salam buat cikf, anda ada tugasan..(maaf ini first time saya buat, itu pun sebab ada tugasan yang ditujukan pd saya..maaf sekali lagi)

  18. kusu berkata:

    jadi diri sendiri..itu yang terbaek!!hee

  19. pyejal berkata:

    penh dgr lagu shima “aku ttp aku” x??
    cuba nyanyi cket, kwn² blogger lain nk dgr..:p

  20. cikf=) berkata:

    kusu & nueman :hehe..yeah..sy akan jadi diri sendiri..

    shinja :insyaAllah..sy akan jawab tag itu..hehe

    pyejal :erk..sy xtau mnyanyi..huhu

  21. JuliaNa berkata:

    cikf=)dearie:

    ceria di luar, tak semestinya ceria di dalam..tapi ceria di dalam akan terpancar2 dan bersinar2 di luar… 🙂

Tinggalkan Jawapan

