HaRi KeGeMaRaN~

selepas beberape entry yang hanye berkisar tentang raye, kali ini berkisar tentang kehidupan kita seharian..dalam 7 hari seminggu, sayepasti ade 1 hari yang akan menjadi favorite kita..mm mungkin, pada hari itu kite boleh bergembira bsama kengkwan, mungkin hari untuk kite berjalan2 menenangkan fikiran…

dlu mase saye sekolah…saye suke hari isnin..permulaan hari,maknenye boleh bermula azam n plan yg baru pada minggu tu..tinggalkan perkara yg xbest minggu yang lalu, n mulakan semangat yg baru..hari jumaat juga hari yg best..berakhir la penat lelah sy, pada minggu itu.maknenye, boleh la sy berehat tanpa membaca buku..hehe..saya x gemar hari ahad..kerana hari itulah penghujungnye ‘honeymoon’ sy…arrrgghhhh…

dlu mase kat utm..saye rase kitar hidup saye same saje..mungkin jumaat juga yg menjadi pilihan saya..hari untuk keluar n menenangkan fikiran..hari untuk tidur selepas kelas n pd sebelah malamnye boleh tengok crite korea or jepun..hari untuk berborak2..mungkin hari yg rushing juga..sbb berakhirnye urusan pejabat pada minggu itu, n kalo nak buat urusan pejabat pd next week,mcm dh lambat kan???n hari jumaat pada 1st year sy kat utm adalah hari fly ke umah…hihi

sekarang???hari jumaat juga telah menjadi hari kegemaran sy..kenapa??setiap hari jumaat saya akan menghadiri 1 kelas berdekatan dengan kampung baru.maka, abes saje kelas, saya mempunyai waktu bersendirian…saye x nafikan, berdua lebih baik, tapi jalan2 seorang diri ada kepuasan sendiri yang sukar digambarkan..melihat gerak geri orang..melihat barang2 yang kite suke setiap minggu n berkire2 bilela berkemampuan untuk membeli barangan tersebut..hehe..n mase untuk menenangkan fikiran..jalan2 seorang diri dapat menenangkan fikiran…tapi yg xbestnye, sakit hati saye melihat lelaki2 yg dengan banggenye tidak solat jumaat sambil menemankan isteri/gf or wut so ever la gi shopping..OMG…tolong la…7 hari seminggu..kan byk hari lagi boleh gi shopping..kerje???xdapat gi solat jumaat???ni pun x masuk akal…ok…sy xnak komen lebih2 pasal ni, sbb sy xkeje lagi..just remember, Allah yg bg kite rezeki..

nway, setiap hari sebenarnye hari yang hebat..terpulang kepada kita how we create our day…saya x nafikan, kdg2 ade la bad day jgak..semua xkene dalam hari tu..tertinggal tren la..ttinggal bas la..hp kene bar la..semuanye la.. sy teringat kepada kwn sy, die kate kalo hari die xkene pada hari tu, die cube memikirkan, ape la silap or dosa die sblm ni sampai semuanya x kene..

semua itu pahit n manis kehidupan.mungkin kalo selamenye kite kat atas, kite mungkin akan terlupe apa yg ada di bawah..so, jgn sedih kalo kite ada bad day..ia adalah satu peringatan supaya kite x lupe diri, belajar dr kesilapan n jadikan kite lebih kuat..yang penting, apabile kite di bawah, jgnla sampai kite hilang pertimbangan..ambil mase untuk tenangkan fikiran n wake up…ada banyak benda menarik menanti dlm kehidupan kite=)

have a nice day kengkawan…mulakan hidup anda dengan senyuman=)

27 thoughts on “HaRi KeGeMaRaN~

  1. callister berkata:

    sy pun xsuke hari ahad..
    rasa mcm kejapnye hari minggu yg ditunggu2 dr hari isnin lg..
    sy suke part ni “sy teringat kepada kwn sy, die kate kalo hari die xkene pada hari tu, die cube memikirkan, ape la silap or dosa die sblm ni sampai semuanya x kene..”
    secara jujurnya, sy xpernah nk terpikir mcm 2. kalo sy berpikir mcm 2, maybe sy leh jd manusia yg lebih baik kan?
    entry ni best…sy suke!!

  2. cikf=) berkata:

    callister :hehe…tq2…sy pun dlu jarang fikir camtu…tp bile die cakap camtu…sy terkesime kejap..huhu

  3. callister berkata:

    ye la..benda bgus 2 sebenarnya kan?
    sy bukan terkesima..
    sy jd termalu jap…
    nape la xpernah pikir benda baik mcm 2…

  4. fieza berkata:

    alahai… hari kegemaran fiza hari ape ek… erm… tp yg pastinya bukan hari isnin la…

  5. cikf=) berkata:

    callister :yup..xpela…lepas ni kite slalu berjage2 dgn ape yg kite buat kan..=)sumthing gud yg kite boleh share same2..

    fieza :hehe..biase la tu…manic monday utk sume org..heh

  6. mahsyar90 berkata:

    saya tak suka hari ahad..slalunya malam hari ahad tu akan jadi sebok..sebab banyak kerja yang tertanggguh kena siapkan hari tu..esoknya dah nak kena hantar dah..hehe..paling suka hari jumaat la!
    hari memang rilek..sebab klas baru habis..ada masa jugak untuk rehat sambil tgk movie..heheh

  7. hiten mitsurugi berkata:

    setakat ini saya tidak ada hari kegemaran. semuanya ngeri buat saya.

    mungkin setiap 27hb saya suka sebab ia adalah hari gaji saya. kemudian yang akan datang adalah hari perkahwinan saya. tapi itu lama lagi.

    hari2 selain itu adalah mimpi ngeri buat saya. hari2 lain hari saya akan terkenangkan kesedihan saya yang keluar secara automatic tanpa saya perlu fikir. selagi saya tak ingat Tuhan saya, saya akan mengalami mimpi ngeri pada setiap hari.. huhu

  8. cikf=) berkata:

    mahsyar :hehe..rasenye semua student akan mengalami perasaan mcm tu kot…ahad malam isnin, dh mule busy2…tgk2 asgmnt n kuar mjenguk bilik kgkwan..heh

    hiten :saye pun suke 27hb..besday sy..hehe..mm bile sy sedih or tbe2 tkenang pkara yg sedih, sy akan mule pening kepala n marah2..ape kate kite mule mbace suatu buku yg btajuk ‘La Tahzan..’ aka jgn bersedih..=)mungkin ia akan membantu kite..

  9. buzzybug berkata:

    errr… saya suka hari gaji je… hari lain x suka. hahaha. hari sabtu ahad suka sbb cuti. 😉 hehehhe…

  10. cikf=) berkata:

    buzzybug : yeah….sy pun suke ari gaji wpun sy xkeje lg…sbb pd hari itu sy akan mdapat elaun simpati dr my bro…hahaha

  11. callister berkata:

    ye btl2..
    benda2 yg bek,eloklah sama2 kite share..

  12. buzzybug berkata:

    bestnya dapat elaun simpati… nak jugak… hahahha…

  13. zuriaf berkata:

    saya suka setiap hari..hahahha…

  14. en_me berkata:

    thanks my dear, kirim kad raya tempohari.. sori, me lambat inform jerr.. ehehe

  15. ahmadyusrie berkata:

    vote for ari jumaat…yess…
    sume beban sepanjang minggu tu cam terhapus je tetibe mase ari jumaat…
    plus jumaat penghulu segala hari…hari yg baik dlm Islm ye x??
    ahad sucks sbb usually kalut buat assignment or study utk test time tuh…
    monday lagi suck…sbb sume klas mule…arghh tensen nye…
    papepun syukurla ari apa pon kita berada…kita dikira bertuah masih mampu menghirup udara segar di bumi Allah ni at least for that particular day…
    appreciate today as tomorrows is not surely ours….

  16. qdetactive berkata:

    har kegemaran adalah hari jadi. hahaha… boleh ke?

  17. KNizam berkata:

    saya suka hari khamis. hehe 🙂

  18. Adry berkata:

    Tak malu dorang ek tak solat jumaat… kalau saya la.. malu la wei… semua orang tau time tu patut kat masjid tiba tiba ble plak ngah shopping…

    ADry Sabry @ http://www.adrysabry.com

  19. […] Ah Fa takde kasut raya tahun ni, takde ke? HEhehehe, takde kot. Terima kasih buat Ixora, Tata & CikF yang sudi hantar kad raya walau dalam emel […]

  20. roshaizul berkata:

    aku suka hari rabu.

    sebab takde kelas.

    bule ngulo sepanjang hari

    huhuhuhuh

  21. t.a.t.a berkata:

    adry, kalau depa tau malu depa tak buat semua tu. depa tak pk yg pokcik 2 org tu sentiasa ikut depa pi mana je, tulis dan catat apa depa buat.

  22. Mohd Azlan berkata:

    eh ko nasihat la dorng yg x semayang tu jan ahha

    http://azlanabu.wordpress.com

  23. JuliaNa berkata:

    Saya suka Hari Jumaat..mak saya kat saya, saya lahir hari Jumaat, sebab tu nama saya awalnya huruf J..adik-beradik lain pun camtu..nama awal ikut hari lahir.

    yupp..best kalau jalan sorang2..melihat ragam orang..ni memang fav saya..tapi kalau ada bf temankan lagi best kot!! ahaaa..

  24. JuliaNa berkata:

    emm..nwey..thanks for the kad.. 🙂

  25. eclipse berkata:

    x suka hari isnin, dan hanya nantikan hari jumaat sahaja X) heee

    wueh dok kg baru

  26. cikf=) berkata:

    callister : hehe…

    buzzubug :hehe..elaun simpati utk org xde elaun mcm sy ni je..heh

    zuriaf :huhu..ye la tu….selagi dekat ngan cik adik kan??heh

    en_me : yeah en me,same2….jemputl la raye umah=)

    yusrie : hehe…ramai jgak yg suke ari jumaat kan???boleh rehat2 gitu..

    Q :hehe..sume org pun suke mcm tu kan???

    Knizam : erk..khamis???ahaks…=)

    adry : yeah…kalo bf sy, dh lame sy cepuk2 je..huhu

    roshaizul : sy pun suke hari2 yg bleh relaxc2…=)

    t.a.t.a : yup..btul22….diorg tu x igt la tu..

    lan :haha…kalo ko yg buat,aku sekeh2 kepala ko…

    Juliana :erk…saye rase sy lahir ari sabtu la…hehe..same2…

    eclipse :hehe..sy suke ari isnin…tp kdg2 xsuke jgak..heh

  27. anakkawi berkata:

    hari Jumaat, penghulu segala hari…
    er, hari ni lah org lelaki beriman berduyun2 g tunai haji…
    seminggu sekali je..

Tinggalkan Jawapan

