PuAsE~

salam…lame sy dah x pos sebarang entry..ni sume salah pencuri kabel yg telah mcuri utk kali ke 3..geram btul sy..huhu..abis tergendala xtvt sy..hehe

next week dah stat puasa…solat teraweh..rindunye..tp teringat jgak penat2 mse puase kecik2 dlu.bkn mase kecik je..dh besar pun iye jgak..puase memang menuntut kesabaran zahir n batin..

dlu mase kecik2, sy xtau pun solat teraweh tu ape..sbb mak ade je kat umah..mngkin mase tu kitorg kecik2, so die kene jage umah je..tp bile dh besar, alhamdulillah…sume org gi solat teraweh.mase mula2, sy buat 8 rakaat je, pastu sy tido2 n siapkan keje sekolah sambil tunggu witir..hehe..bile dh besar, segan plak nak buat 8 je kalo teraweh kat masjid..

tapi kalo kat UTM dlu, slalu sy buat kat bilik je..huhu..alasan saye konon2nye memenuhi tuntutan akademik..hehe..xlogik langsung..tapi terpulang la kepada kemampuan, kesempatan setiap individu kan…tp kalo dalam setahun ade sebulan je, ape salahnye…

rasenye ramai yg dh tau kelebihan puasa..biar sy ulang sket2 ape yg sy igt k..perut kite ni mcm mesin jgak..perlukan rehat..dengan puase, perut kite dptla berehat seketika, kalo x,adela penyakit2 yg x best..bile kite penat bpuase, kite perlu cas balik tenaga2 kita..so, solat teraweh berjemaah adelah salah satu alternatif utk cas balik dengan meneutralkan cas2 yg x elok bile kite bersentuhan dgn org2 sebelah..

okla…selamat berpuase,jgn lupe bsahur..sahur tu sunat..n jgn jadikan alasan x sahur sbg x bleh puase k…ok..sy nak attachkan sket gambar2 mase konvo aritu..bile tgk2 balik, rupenye tudung sy senget2..hehe..

hehe…sebelum tu..slamat menyambut kemerdekaan jgak..semoga negara kite akan terus aman n harmoni..x gaduh2..saling bertoleransi..n bebas dr rasuah..huhu

Advertisements

15 thoughts on “PuAsE~

  1. fiza berkata:

    slmt berpuasa

  2. azam berkata:

    puasa + bz di gombak…awk sangat tabah~=D

  3. q berkata:

    wah, banyaknye dapat bunga

  4. cikf=) berkata:

    fiza :slamat bpuase jgak=)

    azam :hehe..sekurang2nye gombak tu dh dekat ngan umah sy sket..hehe

    Q :hehe..itula hasil paksaan org belikan bunge..hehe

  5. atiqah berkata:

    tu makan2 kat mana tu kak? hehe.

    haih. tak sabar nak konvo bila, tengok orang dah konvo ni.

    btw, tahniah ye kak. ๐Ÿ˜‰

  6. !x0r@ berkata:

    tahniah lg sekali sbb dah konvo~ ๐Ÿ™‚

  7. mahsyar90 berkata:

    ye..selamat berpuasa.. ๐Ÿ˜€
    hakikat orang bersemangat nak bersahur dan buat semua ibadah hanya di awal bulan ramadhan je..samala dengan aku..hehe
    Pose jangan tak pose…

  8. en_me berkata:

    selamat berpuasa cek fauzani yg jeliter ittewww..

  9. cikf=) berkata:

    atiqah:yg tu kat senibong…btul2 dkat2 ngan JJ tebrau..tepi laut n nampak pelabuhan kapal2 s’pore gitu…heh

    iXora :yeah….tq2..

    mahsyar : sbb tu kene istiqamah slalu~

    en_me: slamt puase jgak en_me…

  10. poet dusun bayu berkata:

    salam…
    Salam perkenalan…
    Tahniah 4 ur graduation…
    Selamat berpuasa…mmg x sabar nak tunggu bln yg penuh dgn kenikmatan ni…teringat kat mak ayah kat kpg..huhu…nak berbuka sama2 1st puasa…tapi, x dpt balik…huhu…

  11. zuriaf berkata:

    ehยฒ..gambar soulmate pun ade skali eh.. ๐Ÿ˜€

  12. Mohd Azlan berkata:

    aah baru pasan..bile die dtg? x jmpe pon..

  13. cikf=) berkata:

    poet :xpe2….len kali boleh balik buka puasa same2 k…
    slamat puase…

    apai :hehe…mstila ade…hehe

    lan :hehe…yg penting die jumpe aku..

    Q :selamat puase jgak…

  14. eclipse berkata:

    LOL wah kesemunya utm. nie yg x sbr2 nak ke skudai juga :
    selamat berpuasa cik F ;3

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s