TaG 6~

Tag ke enam datangnye dari Ixora..mungkin die hendak membalas dendam pada sy yg telah m’tag beliau sebelum ini..hahahaha..yeah..sy sgt suke tag di kala sy mmg kekeringan idea~

1) Senaraikan 5 hadiah/benda yang anda inginkan.

  • Laptop berwarna putih or silver~
  • Kereta persendirian berwarna white pearl or merah hati or silver~
  • Rumah persendirian yang mempunyai lebih dr 4 bilik~
  • Koleksi baju, tudung, kasut yang banyak,cantik, sopan, anggun dan bergaya~
  • Segala jenis alat kosmetik wpun sy jarang menggunakannye..hahaha

2) Alasan terhadap perkara tersebut :

  • Laptop : sbb ketika ini saya hanye ada PC sahaja yg dibeli 3 tahun dlu dgn duit scholar sy..
  • Kereta : sbb saye jeles ngan kengkawan sy yg dh keje dan mempunyai kereta sendiri..
  • Rumah : apabila sy sudah mempunyai rumah sendiri, maka ia menunjukkan tahap ekonomi saya semakin stabil~
  • Baju, Tudung, Kasut : oleh kerana saya masih belum bekerja, saye slalu berkira2 tahap ekonomi sy sblm mbeli..erk..
  • Alat Kosmetik : kalo saya nak beli sendiri, kadang2 sy rase xperlu..maka lebih elok kalo ade org belikan..hehe

3) 5 impresi terhadap orang yang diminati :

  • Humble…Smart (personaliti n mentaliti)..Gentleman..Bermaruah..Baik..

4) 5 perkara yang dibenci :

  • Hipokrit : depan bukan main baik..belakang cakap x igt duinia..
  • Kurang ajar : berbudi bahasa kan lebih menyenangkan..
  • Sombong : lagi2 kalo bodoh sombong..
  • Orang yg terang2 tak solat..termasuk solat jumaat..
  • Tak sensitif dengan sensitivity orang lain

5) Kali pertama duduk berjauhan dari keluarga :

  • mase form 1, 1998..kene duk asrama wpun hanya 15 minit dr umah..then 2003 ke melaka n 2004 di pos ke johor..

6) Tempat yang ingin kamu lawati :

  • Tempat2 yang bersejarah n ajaib di dunia
  • Pulau2 yang indah
  • Tanah2 tinggi
  • Tempat2 yang dituntut n membawa sy ke jalan yang benar..
  • Hospital, rumah2 kebajikan, rumah anak2 yatim, rumah org2 tua..erkk…macam lebih 5 kan??
  • extra lagi satu :mm kilang chocolate..hahaha

7) 5 perkataan yang selalu kamu sebut :

  • Nama saya sendiri : kalo terkejut, kerapkali sy akan sebut nama sendiri..
  • Istighfar : kalo kite susah, bersalah dll..Istighfar akan mjadikan kite tenang..
  • mm..Lapar la..: err…sy seorang yg cepat lapar..
  • Tolong la faham…:bile sy terfikir kenapa la org lain mbuat perkara2 yg sy rasekan geram…
  • ‘tiada perkataan’~senyum..utk org2 yg sy xknal n utk soalan yg sy tak mampu nak jawab=)

8 )Kalau ada duit yang banyak…

  • membeli barang2 keperluan untuk teruskan hidup
  • membuat pelaburan yg menguntungkan utk mase depan yg lebih baik
  • pergi umrah..haji..menuntut ilmu..
  • derma kepada orang2 yg memerlukan…
  • kalo ade duit yg saaangat byk..kene bayar zakat~

9) Jika kamu tidak belajar / bekerja dalam bidang sekarang, mungkin kamu….

  • mungkin saye menjadi seorang cikgu matematik yg garang n pembantu rumah separuh mase..heh

10) Lagu yang kamu selalu dengar tanpa rasa muak :

  • Selawat..
  • Kau Ilhamku..Man Bai
  • This i Promise u….Nsync
  • Lagu2 terkini yg masuk dlm carta sy..
  • err…sebenarnye sy jarang dengar lagu…slalunye kalo kat kereta dengar la..erk…

11) Rakan-rakan bloggers yang ingin kamu tag :

  • Q lagi..hahaha
  • Zuriaf
  • errkk….Hariri Daud..
Advertisements

13 thoughts on “TaG 6~

  1. en_me berkata:

    ammvoiii, kamu memang jeliter ..

  2. cikf=) berkata:

    yeah…terime kaseh en_me…

  3. buzzybug berkata:

    best laa alasan utk alat kosmetik tu… 😛

  4. tycoon berkata:

    em jeliter nyer dier..

  5. t.a.t.a berkata:

    15minit je dari rumah? asrama apa tu?

  6. qdetactive berkata:

    argh….kijam sungguh beliau ini.

  7. cikF~ berkata:

    buzzybug : hehe…sayepun suke

    tycoon : hehe..terime kaseh~

    t.a.t.a : hehe..dh namenye sekolah berasrama..rumah depan sekolahpun kene duk asrama..huhu

    Q : haha…harap bersabar~

  8. !x0r@ berkata:

    hahahah.. mana ada balas dendam la. saya tag sebab sayangkan awak,tau. lalallala…

    p/s – Q kena lg? hahahhaha. erm,si fairuz dah jwb ke tag sblm ni?

  9. KNizam berkata:

    perghhhh nak jugak laptop putih. hehe 🙂

  10. JuliaNa berkata:

    kalau terkejut, sebut nama sendiri???

    pelik juga kamu ye?

  11. t.a.t.a berkata:

    hahaha depan rumah je sek nya kena duk asrama jugak.. wahhahaha.. tak pe kalo lapo minta je mak hantar lauk tepi pagar ehh.. heheh

  12. diya berkata:

    uhu. pelik tu. sebut nama sendiri. bila terkejut – fauzani. err gitu ke? 😀

  13. cikf=) berkata:

    iXora : err..mane ade sy tag si zuriaf tu sblm ni..ni baru kene…hahaha

    Knizam : yeahh…sy mmg gile putih~

    Juliana :konon2nye biar sedar diri sket la..hahaha

    t.a.t.a :a’ah…xpayah susah2 basuh baju sgt..hehe

    diya : yeah…mcm tu la selalunye..hehe

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s