LaGu TeMa~

sayalah permata
anak kesayangan
kebanggaan ayah dan ibu
saya dibesarkan
dengan kaseh sayang
hanya yang terbaik untukku
menjadi harapan
di masa hadapan
sayalah anak yang cemerlang…

mm pernah dengar lagu tu??yeah..selalu sangat..mase kecik2..xsilap, ni la lagu iklan susu tepung,kalo x silap la..lagu ni jugak selalu dijadikan lagu tema kem motivasi mase saye kecik2 dlu.pagi tadi terbangun, tibe2 teringat lagu tu..haha..nostalgia je…

Apa pentingnye aura sesebuah lagu untuk dijadikan lagu tema?? ada syarikat2 yang tiap2 pagi akan menyanyikan lagu tema walaupun lagu itu biase kite dengar dalam radio2..bagi saya, ia merupakan satu simbolik, bergantung pada lagu tersebut..biasenye lagu yang menaikkan semangat..mcm lagu kat atas tu..hehe

mase saye n kengkawan bertungkus lumus menyiapkan project final year, lagu tema saye mase tu ‘hampir ke situ’ dari Mendua…part yg paling sy suke...kau ada aku..dan aku ada kamu…

owh..kalo pasal lagu, sy memang suke faham ape cerite di sebalik lirik tu..mungkin lagu tu biase je, tp ada kesan yang mendalam..macam lagu ‘Permaidani’ n ‘123’ dr Aris Ariwatan, lagu tu simple….tp ada makna yg mendalam..Kau Ilhamku..dari manbai..ni pun lagu fav jgak..hehe

Ape yg bestnye ade lagu tema terutamanya lagu yang menaikkan semangat??selain ber’istighfar n mbace al-quran yg memang sudah pasti ketenangannye, menyanyi adalah salah stu alternatif mencari semangat kite yg hilang..mungkin lagu tu akan mengingatkan kite titik permulaan kite..mm macam lagu kat atas tu..

xkesahla brape banyak lagu yang kite suke..tp cube la sekali sekala cari lagu tema kite pada waktu itu..haha..

okla..selamat berhujung minggu~

8 thoughts on “LaGu TeMa~

  1. KNizam berkata:

    wahhh siap ada lagu tema la kat sini. hehe šŸ™‚

  2. cikf=) berkata:

    haha…best kan ade lagu tema??haha

  3. buzzybug berkata:

    ooohhh… lagu tema saya bertukar dengan mood. mmg slalunya saya akan ada lagu tema… šŸ˜›

    lagu tema saya selalunya utk bolehkan saya naikkan balik semangat saya yang selalunya mcm roller coaster. šŸ˜›

  4. qdetactive berkata:

    wah, lagu tema ke?
    hahaha..
    nasib baik dia tulis selain membaca al-quran dan beristigfar.
    kalau tak dah kene tembak dah
    hahaha.

  5. cikf=) berkata:

    buzzybug : yeah…sedangkan iman pun ade turun naiknye~

    Q : amboii….garangnye cikgu ni..hahaha

  6. qdetactive berkata:

    garang ke?? hahaha…

  7. JuliaNa berkata:

    lagu tema saya Julia by Exist..kan ada nama saya di situ..ahaaa..:)

  8. cikf=) berkata:

    Q : cikgu memang slalu garang kan???hehe

    Juliana : err…saye tertunggu2 jgak..bile la nak ade lagu nama Fauzani..hehehe..erk..sy pun suke lagu julia tu=)

Tinggalkan Jawapan

