BaGaiKaN RaPuNZeL~

Semalam, selesai sahaja solat maghrib,kira2 dalam 3 minit tiba2 suasana sekitar ku menjadi putih. Kabus tebal menyelubungi saya..Segalanya2 putih, tiada yang lain selain putih.. Saya berlari2 menuju ke tingkap,mencari udara yang lebih segar. Apa yang terjadi,arrrggghhh….bilik saya kene fogging..saya n rumate terperangkap~

Apa yang terjadi sebenarnye??petang itu, saya n rumate sperti dalam pengumuman yg dibuat, kami telah menunggu di bawah blok kerana process fogging akan dijalankan. Menunggu di café sambil menikmati air free yg diberi oleh empunye café (murah rezeki saya..hihi) dan membaca akhbar2 yang masih lagi hangat dengan election~I really like election, tetapi tidak mengemari ceramah politik..mungkin sebab saye tidak pernah ikut serta dan sering dimomokkan dengan kata2 yg tidak enak~

Sambung cerita…kira2 7.35++ malam, saya kira process fogging telah habis dijalankan kerana suasana putih menyelubungi sekitar. Saya pun naik ke bilik untuk menjalani kehidupan seharian n solat maghrib. Semasa solat maghrib, saya dah dengar bunyi2 mesin penyembur tu semakin dekat.huhu…nasib baik dah abis solat,baru die sembur..tu pun xsempat ke mana~

Alhamdulillah,saya xpengsan…saya hanye menanti di tingkap untuk mhirup udara segar..Yeah..menanti di jendela bagaikan Rapunzel yg menanti Prince Charming untuk menyelamatkannya…=P.hihi..Bayangkan saja terperangkap dalam bilik yg diselubungi kabus putih sehingga mhalang plihatan, dengan gas2 yang menusuk2 hidung…Lemas..Lemas…Kira2 dalam 10 minit baru kabus2 putih itu b’ansur2 pudar…kira-kira 30 minit ++ sumenye kembali pulih. Tapi hingga di saat ini hidung saya masih terasa gatal..huhu

Moral : sila pastikan sume process fogging tamat dlu sebelum kembali ke kediaman anda jika anda tidak mahu pengalaman diselubungi kabus putih dan menjadi Rapunzel~haha…merepek je…

14 thoughts on “BaGaiKaN RaPuNZeL~

  1. t.a.t.a berkata:

    cik fauzani..
    rambut anda panjang juga ke mcm rapunzel?
    hahaha…

    at least dah lepas solat.. kawan sy dulu tgh mandi!
    apa lagi.. terus la capai balik baju yg kotor tadi terus kuar..
    hahaha… (citer ni ada samb sebenarnya)

  2. cikf=) berkata:

    xla…mase tu saye pakai telkung lagi..
    yeah..mnunggu prince charming la konon2 di tepi jendela…hihi

  3. ImamKhalid berkata:

    Last2 Prince Charming tak datang ker? Kesian CikF=)… Jendela tu tinggi tak? Baper tingkat? Kalo stakat paras pinggang tu, terjun jerlah. Lain kali, agak2 tak sempat tu, call jer.. hanset kan ada. bukan zaman batu ni cikF=) oi…

  4. cikf=) berkata:

    kalo paras pinggang…boleh je sy lompat..hehe
    yg ni,saye kat tingkat 4.huhu
    hehe…call bomba ek nak selamatkan sy~…hihi

  5. zuriaf berkata:

    benarkan saya menjadi PRINCE CHARMING anda…hahaha…

  6. cikf=) berkata:

    sudahla…awak jdi shrek je la…hihi

  7. ixora berkata:

    hahhaaha.. kelakar la tajuk entri awak dua tiga hari ni.. 😀

  8. HE berkata:

    Sian aku dengan Prince Charming tu..mcm mana nak naik…nampak telekung je…tak pe naik pakai telkung..upps ..nanti batal pulak air semayang tu kang…

  9. luccadjiwa berkata:

    fogging? teringat kenangan masa duk kat apartment melana… selalu je kena fogging…

  10. t.a.t.a berkata:

    terlalu kerap fogging boleh jadi fobia tau..
    bunyi nya lagi.. bau nya jgn cakap la..
    padahal para nyamuk² tu pun dah immune..
    last² kita manusia ni yg penyek jadi nya..

  11. zool berkata:

    Fogging… Kadang2 menyakitkan mata..
    kalau difogging kena cabut lari…
    baju pun berbau

  12. t.a.t.a berkata:

    off topik jap..
    cik fauzani.. tagged!
    http://nosherta.blogspot.com/2008/03/333.html

    buat ya.

  13. cikf=) berkata:

    iXora :saye pun xtau…fairy tale melande jiwa~

    HE : sekarang dh bleh guna tangga bomba jer..hehe

    luccadjiwa : kat KP ni pun,ntah brape kali la nak fogging..x abis2..huhu

    tata : 1st time saye terperangkap…huhu…nasib baik sy bukan nyamuk~

    zool : kalo bleh terbang…sy naaak sgt lari..hehe

    tata: yeah…tq kerana tag saye..jap lagi sy buat k..

  14. anakkawi berkata:

    kasihan dia.. hikhik,

Tinggalkan Jawapan

