AkU VeRsI CiNdeReLLa~

Hari ini saya pulang ke utm. Macam yang saya katekan,esok,isnin ade test..hari yang kurang sesuai. Sepanjang malam semasa keputusan pilihanraya terus menerus diumumkan, saya menunggu saja berita hari Isnin cuti umum kerana BN menang besar…hahaha…angan2 yg merepek je~so,terpaksalah berpijak di bumi yg nyata, kene balik UTM n study..lalala..

Episod2 sedih n xkene berterusan melanda saya..kali ini sy nak gelak,penat la memikirkan kisah2 sedih.. adik saya fauzana yg xpernah drive hingga ke sg.buloh telah menghantar saya ke stesen komuter sungai buloh setelah terkene element2 provokasi n desperate..saya sebagai penumpang banyak kali mengucap..Ye la..kadang kala kite perlu memberi kepercayaan kepada seseorang wpun itu pertama kali untuknya..alhamdulillah..selamat..die pun selamat sampai ke umah…~

Setibanya di komuter, berita buruk melanda. Satu kerosakan teknikal telah berlaku dan tren hanya berkhidmat sehingga stesen kepong saja..aaarrgghhh..geram2..terpaksa la saya call kakak saye untuk jemput n hantar ke pudu. Kebetulan die pun keluar masa itu…

Setibanya di pudu, kasut saya plak buat hal..boleh plak tengah kesuntukan mase mengejar bas, kasut ni tercabut plak tapak die…malu sangat2.dah la ramai orang…patutla saye rase mcm semacam je bile berjalan….arrrghhh….nasib baik soulmate saye ada n die tolong belikan kasut..huhu..thanx soulmate,nnt saye dh kaya,saya blanje ice cream..huhu~episod Cinderella versi saye..huhu

Untuk election~
Kepada calon2 yg menang,saya ucapkan tahniah n takziah…jadila pemimpin yg baik,adil,saksama~
Kepada yang kalah,sila cube lagi..n kepada figure2 besar yg kalah, kadangkala kite kene memikirkan saat bile paling sesuai b’undur~
Kepada figure2 baru yg mmg saye tunggu n sy jangka akan menang (mukhriz…izzah…)syabas…mulakan kehidupan baru dgn baik..erk,dlu sy sokong KJ kerana die hensem, setelah menyaksikan sikap2 aneh yg kurang digemari..erk..terpaksa direject dari senarai sy~saye memilih untuk personality=)
Bagi saya,apabila kerajaan telah dibentuk,kerajaan is kerajaan. No more parti politik..sume bekerja untuk kesejahteraan Negara…rakyat kian matang menilai,pemimpin perlu lebih matang n beyond it~
Untuk pertama kalinya saya kan merase Selangor ditadbir oleh pimpinan baru..termasuk kwasan saye,IJOK~harap2 sume ok…

Okla…got to go~
Study..huhu~

12 thoughts on “AkU VeRsI CiNdeReLLa~

  1. en_me berkata:

    Me teringat pernah hilang kasut baru beli harga dua hatus hinggit kat surau pudury.. Sibaik pjaga surau ittew bg selipar jepun yg blainan jenis n kaler.. Uhuhu

  2. ixora berkata:

    uiks,harap2 insiden kasut tercabut takkan berlaku kt saya. huhu

    at least awk takpe la jugak.. tak jalan sensorang time tu. kalau la tgh sy jalan sensorng time tu especially kt area nk ke stesen tren msjd jamek tu ke.. pastu kasut saya tercabut ke.. terputus ke.. uish,tatau la nk buat cmne nnt. mau saya berkaki ayam la jwbnya. haha

    oh,gudluck for ur test tomorrow! =)

  3. cikf=) berkata:

    en_me : dlu mase kat asrama,slalu gak ilang2 kasut ni..huhu

    iXora :kalo saye sorang2 tadi,maunye saye menangis…huhu

  4. Mr Ah Fa berkata:

    Hohoho, ada saja hero yang datang menghulurkan bantuan 😀

    Uhm, pasal pilihanraya tu, banyak yg mesti kita buat untuk masa depan kita. Nampak gayanya dah tak boleh nak leka-leka mcm selalu.

    Ibarat telur di hujung tanduk…Semula…

  5. t.a.t.a berkata:

    jgn panik bila benda cam tu berlaku.
    kalau panik kita tak dpt nak pk apa pun..
    cool je… hehhehe…
    wau lama gak tak jejak kat pudu tu..
    cam dulu juga ke..?

  6. t.a.t.a berkata:

    cinderella mana la pulak dah kaya belanja eskrem..
    eskrem mesia baru RM1 sebtg.. hehehe..

    eheh nak blanja soulmate sorg je ke…?
    kitorg nak jugak leh? hahahaha

  7. soulmate berkata:

    hmm kenangan terindah..huhuhu

  8. cikf=) berkata:

    t.a.t.a : pudu dh upgrade sket…n jumlah pendatang pun semakin ramai~huhu….
    stkat ice cream…blehla…hehe

    soulmate : err…thanx a lot k tlg belikan kasut~huhu

  9. t.a.t.a berkata:

    huh kalau pendatang tu tak yah citer aa..
    kat sini yg bukan pudu pun ramai jugak..
    cam kita lak gi tempat depa…
    huh mencik!

  10. kipp berkata:

    Dia belia kasut ape? Pallas Jazz, Roraine, Bonia atau selipar jepun? huhuhuhu…

  11. HE berkata:

    Lain kali panggil fairy godmother..hantar terus ke Pudu…tak yah komuter-komuter tu…kalau kasut plak…pakai kast cap kaki ayam…cun gak..mcm elyana..

  12. […] sangka lak, tup2 kasut aku terputus. cuba laaaa anda bayangkan??? hahaha. dalam kepala otak aku dok teringat kes kasut cikf yang tercabut tu je. dia takpe la sebab soulmate dia ada sama time tu. tapi […]

Tinggalkan Jawapan

