CJ7…

Yeah…cuti yang mengharukan, menenangkan lagi mengembirakan telah berlalu.huhu.dlu mase sekolah asrama n matrik, kalo kene balik asrama, memang perkara paling tidak digemari. Walaupun dah lima tahun duk asrama dan rumah pun xsampai 15 minit dari sekolah, kadang2 menangis jugak..huhu.tapi sekarang jiwa mesti kental, hati mesti kuat..huahuahua

Saya suke saaaaaangat cuti dan duduk2 di rumah walapun rumah saya tiade ape pun yang menarik. Kemas2 rumah sket, memasak, lipat kain baju, basuh kereta..hihi…sebenarnye tunjuk rajin je kat mak..hehe

Perkara paling best saya lakukan pada cuti kali ini selain bergurau senda dan mngaco adik beradik yang lain adalah menonton movie. Dunia Baru Da Muvie untuk support local movie,huhu…n CJ7 yang cukup kelakar. Kedua2 muvie kelakar, n paling kelakar mestilah CJ7.hahaha..saya dah lame tidak ketawa sampai sakit perut bersama adik beradik yang lain sejak saye mentertawakan sendiri lukisan Aspalela saya..hihi

CJ7..cerite yang mengisahkan suatu kehidupan keluarga yang miskin, Stephen Chow dan juga anaknya yang mengutamakan pendidikan. Wpun diorg miskin, Stephen naaaak jugak anak beliau memasuki sekolah elite dan mempunyai prinsip yang kuat tentang kehidupan. Cerita ini hidup kerana ekspresi anak Stephen Chow dalam filem itu dan juga alien yang bernama CJ7. Ekspresi takut, serba salah, gembira, risau, sedih…sumenye menjadi. Walaupun ade sedikit babak tidak logic, iaitu CJ7 seorang/ekor alien telah menghidupkan kembali ayahnye yang telah mati dari kemalangan.

Kalau dari 5 bintang, saya boleh bagi 4.5 untuk CJ7. Lagi 0.5 terpakse ditolak kerana babak Hindustan mati hidup semula..hihi. Walauapepun, cerita ni memang best..Cayalah..

13 thoughts on “CJ7…

  1. zuriaf berkata:

    heh..saya tak tengok lagi dua² muvie tu…

  2. ixora berkata:

    Saya tak tgk lg kedua-dua movie tersebut!! Aaa.. sape nk teman saya g tgk wyg? jom.. jom.. hahaha

  3. cikf=) berkata:

    zuriaf :ala….nnt bleh ajak Si Gadis itu tengok kaannnn…=)

    iXora : saye boleh temankan…yeah….

  4. Rizwan berkata:

    Dunia Baru, UWEKKK..!!!

    CJ7, hmm…belum tengok lagi..

  5. en_me berkata:

    me dah lamer x tengok wayang gitteww..

  6. cikf=) berkata:

    Rizwan : tengokla CJ7…best=)

    en_me : kalo nak tgk dgn family, rasenye CJ7 paling sesuai..crite bdk2 gi sekolah..keluarge yg miskin tp mementingkan pendidikan n relationship..

  7. AzamHassan berkata:

    dunia baru mungkin tidak..maafla yek penggemar citenya..sbb sy xpnah suka dgn watak2 mreka, huhu..

    cj7 mungkin ye gak nk tgk..tp xtau bila..lg2 klu klu dpt tman cik ixora mnonton, hehe…

    tp kang nak tgk cj7, kuar lak movie baru..jumper pn mcm best je~

    papepun, slamat kmbali ke skolah fauzani….^^

  8. ixora berkata:

    Nak aje saya gi tgk wyg sorang2 tapi mati hidup balik pn mustahil saya akan berbuat demikian.. hahahahaha..

    Owh, cikf boleh temankan saya ye? tapi.. awak jauh sangat.. nun jauh di selatan. En Azam pulak jauh nun di utara.. korang ni mmg laa.. cakap je laa tanak temankan saya. sob.. sob.. T_T

  9. fadh berkata:

    cj7 best eh? nak kene tgk ni. esok la..murah sikit. hahaha…iye, saya memang kedekut.

  10. anakkawi berkata:

    owh, bila la mao g tgk itu…

  11. cikf=) berkata:

    iXora : aisey…nak buat camne kan..ikhlas tapi jauh..hehe

    en.Fadh : best…gi la tengok ngan iXora tu…

    anakkawi :hihi…saye dh tgk CJ7 tu..

  12. Mr Ah Fa berkata:

    Hohohohoh,

    Bestnye korang sempat tgk muvi, Mr Ah Fa tengok diri sendiri pun x sempat dah, hohohohoo….

    Balik dari hutan tengok Premonition (Cerita terbaru lakonan Sandra Bullock) Cukup psychotic, amik masa betul nak memahamkannya.

    Cheh 😀

  13. alhaddad berkata:

    macam best… nak tgk gak rrrrrrrr…

Tinggalkan Jawapan

