HePi ChInE$e NeW YeAr..

Esok,ari sabtu…saya akan pulang ke kampung untuk cuti pertengahan semester. Merehatkan badan yang telah penat, fikiran yang telah letih.. Cuti adalah perkara yang paling saya tunggu selama berada di UTM..hihi

Saya suka bila Chinese New Year menjelang. Boleh makan limau mandarin berkotak2. Boleh makan Prosperity burger McD yang hanya sah ketika menjelangnya CNY. dan yang paling penting, boleh tengok hero2 hensem action muvie hong kong mahupun China..haha..

Saya memang suka action muvie selain hero2 yang hensem. Crite yang paling saya suke tengok Infernal Affair, lakonan Andy Lau, Tony Leong, Leon Lai, dan yang lain2 dalam crite perisikan ni memang best selain kisah persahabatan yang diselitkan. Saya juga suke dengan heroin2 yang cun lagi berkarisma macam Sammy Cheng, SyuQi dan saya pun xtau yang lain2..

Dulu kecik2 mase kat umah, saya dan adik beradik yg lain adelah penonton setia serial drama cantonese. Tak kesah la, crite tu pasal zaman maharaja china dlu ke, crite tukang masak ke, crite kung fu ke..semua layan je..tapi xreti2 jgak speaking cantonese..hihi

Ade satu crite macam dokumentari tajuk die “Step Forward” suatu ketika dlu. Tu pun crite kegemaran kami. Saya suke tengok gelagat pengacara die yang kadang2 terlebih excited jumpe benda baru. Tapi sekarang ceritu tu dah xde..huhu

Oklah, memandangkan saya akan pulang ke kampung esok pagi, ini bemakna sebarang kerja2 yang bersangkutan dengan internet akan tergendala sebentar kerana modem kat umah saye telah rosak. Bagi yang menyambut CNY, hepi prosperous..kalo ade angpow lebih, sila la belanje saya macaroni cheese =) dan saya menunggu kuih kacang…=)

Selamat Berjumpa Kembali…

8 thoughts on “HePi ChInE$e NeW YeAr..

  1. zuriaf berkata:

    oh, nampaknya lepas naik cuti, cikf=) akan belanja saya makan prosperity burger la nampaknya..barulah kejayaan dan kekayaan akan datang melimpah dan meruah ek dalam hidup awak..hahahaha…

  2. cikf=) berkata:

    haha…nampaknye cubaan demi cubaan untuk mengepau saya xpenah putus..bgus2, teruskan usaha..hihi..tp kan td sy dh blanje pizza=)

  3. Mr Ah Fa berkata:

    Ler, abestu Mr Ah Fa macamana? Sampai hati korang tak pau Mr Ah Fa.
    Huuuuu…

  4. cikf=) berkata:

    haa…satu tawaran hebat dari Mr Ah Fa yg saye tunggu..hihi
    Jemputla datang UTM melawat kami di sini sebelum Mr Ah Fa fly..hihi..
    simpang renggam ke skudai 40 minit je=)

  5. ixora berkata:

    Adui,baru sehari tak jenguk blog awk.. sekali ade 3 entri sy miss! internet sy sgt hampeh sejak malam semalam. nk reply komen pn pnye la lembap cam siput sedut. huu..

    ooo.. belanja fairuz pizza ek? tak aci.. tak aci.. tade org belanja sy pn. Ini Tidak Adil~!!

    oh,ya hepi Chinese New Year! Harap2 tiket bas ade lg.. sy pn nk balik kg gak. huuuuu………

  6. zuriaf berkata:

    alaa…stakat pizza ciput tu, tak masyuk la bosh….kurang² pizza hut la..hahhaa…

  7. en_me berkata:

    selamat bercuti itteww..
    hati2 djlnraya noo..

  8. cikf=) berkata:

    iXora : xpe…sy faham je,internet mmg mnyakitkan jiwa raga kadang kala…huhu
    awak datang la utm, pasti zuriaf yg kebal itu akan mjadi baik hati serta merta..hihi

    zuriaf :oit, awak tu bile la plak nak blanje sy…huhu

    en.me : insyaAllah…

Tinggalkan Jawapan

