ShOpPiNg UnLiMiTeD….

Hye…

2~3 hari ini saya sangat sibuk, nak buat camne, nama pun student,kalau tak nak busy, sila balik rumah=)

Thanx kepada kawan-kawan semua yang bagi feedback bkaitan sms pada entry yang sebelumnye, ur response r much appreciated=)

Seperti yang saya katekan dalam entry2 yang lalu, scholar JPA telah meningkat hampir skali ganda. Bagi saya boleh dikatakan satu amaun yang sangat banyak, kalo nak bayar bulan2 duit kereta pun cukup. So, ramaila kengkawan saya yang pegi ber ‘shopping’..err..termasukla saya yang telah berjaya membeli sebuah camera digital..=)

Err…saya tak boleh shopping banyak2, sbb duit dh selamat masuk ke akaun kakak saye..huhu..sungguh seronok kengkawan saya bershopping. Bagi pandangan mata saya, tabiat bershopping saangat la banyak.. Ada yang tak kesah pun kalo beli baju tidak berjenama, tapi fanatic dengan latest gadget seperti hp, camera, mp3, laptop dll…err..ni hobi yg btul2 makan duit..erk..

Err…ade jugak yang xkesah dengan gadget, tetapi obsess dengan barangan berjenama..hmm..saya rase yang ni agak habit yang agak bahaya dan ‘sakit’ bagi saya. Ada juga yang sanggup berhabis duit untuk rawatan kecantikan muka seperti facial, salun, spa dll…pada pendapat saya untuk yang ni, kelihatan cantik dan bergaya adalah sesuatu yang unlimited, tidak pernah puas..sbb tu saya kata habit yang bahaya..

Saya???mm saya tak tau la kategori mane.. tapi yang saya tau, saya agak particular dengan barangan penjagaan muka seperti moisturizer, facial wash, refresher (ini tak bermaksud sy suke nite cream, masker dll…bnd2 asas je k..)..dan juga makanan..err kedua2 ini telah diakui oleh sebahagian rakan2 saye..huhu..yang lain2 saya rase mngikut keperluan.lagipun saya mmg suke shopping dikala kekurangan duit, baru bleh beringat..hehe..salah konsep btul=)

Walau apepun, berbijaklah dalam berbelanja..jgn sampai susah2 di hari kemudian..

Congratz n welcome to my besfren, azam yang telah Berjaya membuka blog baru=)

 

9 thoughts on “ShOpPiNg UnLiMiTeD….

  1. Mr Ah Fa berkata:

    Waa, JPA meningkat sekali ganda? Perrgh, agaknya nak cope up dengan harga minyak, harga barangan yang dah makin meningkat kot. Bagus la, time kitorang dulu, bila dkt nak abes sem mula la mengendeng-ngendeng parents/abg/kakak minta blanje. 🙂

    Kalo nak shopping ni sebenonye xde masalah, just make sure sume essentials e.g buku, yuran kolej, yuran study, stationaries, duit makan, sume dah spare awal-awal. So bole la nak bersopping beli gadgets.

    Time Mr Ah Fa memuda dulu suka buka pasang CPU sendiri. Lowyat Plaza la tempat shopping brg kompite.

    Then…History mengatakan bahawa kita belajar melalui kesilapan, kui kui kui 😀

  2. lydiarayyan berkata:

    bile duit ade suwsah nak kontrol nafsu serakah nak joli sakan….
    bile takde duit boleh pulak buat2 tak nampak papan sale bergantung2…..

    biler duit 100 ade dlm wallet boleh habih dalam 5 jam je….
    biler tinggal 10 hengget dalam wallet boleh tahan seminggu…..

    ajaib…ajaib…pelik tp benarrrrrrrrrr…..

  3. cikf=) berkata:

    Mr Ah Fa : err…ye kot..kdg2 sy tfikir jgak,xpayah la bg duit byk2 sgt kat student..err..maksudnye, blehla naikkan scholar, tp xpayah la byk2 sgt..huhu..
    lg satu, shopping adalah hobi bkala..so,kene simpan duit sket supaya bile2 mase je bleh shopping=)

    lydia: er..btul2..ajaaaibb sangat…hehe

  4. zuriaf berkata:

    patutla meeting kensel…pegi shopping sakan rupanya…hahaha..

    bosh, bila nak belanja saya mekdi ni… 😀

  5. cikf=) berkata:

    en.zuriaf : sy cancel meeting sbb g shopping tau..sy kuar pun kejap je ngan paksu sy..huhu..len kali la bile dh dapat baaaanyak duit lagi..skrg duit cukup2 je…huhu

  6. hiten_mitsurugi berkata:

    uih, dah banyak duit tu jimat2 skit..

    Masa depan kita tidak tahu apa yang akan terjadi. Klu belanja aku makan takpe, itu lagi satu exception yang dibolehkan.. hehe

  7. raptorarena berkata:

    shopping..? brg baru sy sem ini adalah jam tgn~ so xdela dikira shopping kn..

    tp klu awk..sy xpasti la..mybe kamera baru tu dikira shopping gk kn..sbb awk pempuan.pempuan dan membeli belah, susah skit nk dbezakn..hehe…

  8. ixora berkata:

    jelesnye ngn awak.. untung sungguh dpt scholarship.. bleh gak shopping2.. mcm sy ni ntah bile la br nk boleh shopping2.. huhu 😦

  9. cikf=) berkata:

    hiten : exception???owh…dah xjadi nak diet ker??hihi

    azam :err…ye kot..hehe

    iXora : err…xdela nak shopping apepun..sy pun dh simpan duit tu sket utk mase cuti nnt..huhu

Tinggalkan Jawapan

