BeRaPe BaNyAk AnDa TaIp SmS SeHaRi???

Sabtu, 26 hb Januari..semalam kami baru dapat berita yg sangat mengembirakan (yeah…duit dah masuk..). So,ramai la arini, malam tadi keluar untuk pergi shopping , makan-makan, tengok wayang..malangnya, saya masih lagi belum berkesempatan untuk berbuat begitu..huhu..

Seperti semester2 yang lalu, saya telah membuat pinjaman tanpa interest kepada kakak saya yang lebih memerlukan wang ketika ini untuk perbelanjaan Majlis Perkahwinan beliau pertengahan Mei nanti.err…bukannye ini bermaksud saya adik yg baik (sebenarnye mmg baik..hehe), tapi saya kuatir wang tersebut akan di’pau’ oleh insan yg bernama zuriaf..hehe..(xpasal2 awak yg kene..)

Disebabkan saya agak bosan duduk seorang di dalam bilik di samping dtemani buku2, computer..saya ‘belai2’ hp saya. err…check message counter. Pada 1 Januari tempohari saya telah clear counter menjadikan menjadikan sent message dan received message bernilai 0. Pada 26 Januari, Sabtu…26 hari selepas itu, butir2 message counter saya seperti berikut:

  • Sent Message : 2734
  • Received Message : 5487 (jumlah ini termasuk delivery report kot…)

Satu bilangan yang saya rasa agak banyak bagi saya dan selepas saya membuat kiraan Matematik, purata saya menghantar message setiap hari adalah : 105.15 mesej..err..106 la kot…

Dengan majoriti kengkawan termasuk soulmate yang merupakan pengguna Maxis, saya membelanjakan RM1 setiap hari untuk menghantar mesej. err..nasib baik ramai yang gune Maxis, kalau tak, kering jugak la poket..huhu

so,apa kate korang sume check, brape mesej korang hantar setiap hari..mungkin lebih banyak..mungkin sedikit,sebab lebih suka call (untuk insan2 yg telah bekerja la kot…untuk student macam saya…msg je la mampu..huhu)..

Selamat Mengira Message…

Untuk iXora, Kak Nana, Zuriaf, en.Fadh (kalo xbusy), en.me, Mr Ah Fa kalo dah balik honeymoon..pesanan Khas: sila bilang sent message anda dan laporkan di sini..heheย 

ย 

32 thoughts on “BeRaPe BaNyAk AnDa TaIp SmS SeHaRi???

  1. ixora berkata:

    hp sy tak memaparkan maklumat yg awk perlukan sbb terlalu cikai. muahaha. serius. tapi sy tau mmg byk msg yg sy hntr sbb sy prefer sms dr call.

    sy selalu hitung krdt sy.. kalo RM10, brp ratus kali sy boleh sms.. bila krdt tu kurang singgit or lebih ke, sy rasa sy dh byk gile sent msg. tapi kadang2 bila kena reply sms dr celcom/digi, rasa malas gila. sy mmg kedekut krdt.haha.

    oh,ya.. sy off delivery report sbb malas nk delete. so,kalo msg tu x smpi ke org tu, sy mmg xtau dan sy xpeduli. hahah.

    err,komen merapu yg takde kaitan dgn rekues awk.Sori!

  2. cikf=) berkata:

    iXora :err xpe2…menjawab je request sy tu..hehe..yeah…sy pun kdgkala malas je nak msg insan2 yg mgunakan digi/maxis…huhu

  3. zuriaf berkata:

    ishhh..saya tetap nak pau jugak…!! disebabkan anda dipanggil PAUzani, jadi saya mesti mengepau anda jugak…

    ermm, henset saya jenis yang cikai je..takde function kira mesej..jadi saya tak dapat nak bagitau dengan jelas berapa mesej yang dah dihantar…

    secara kasarnya, saya menghantar lebih seratus mesej sehari..dan daripada jumlah itu, hampir 90% adalah kepada Gadis Itu…

    harap maklum..!!

  4. ImamKhalid berkata:

    Ish, ye ker handset diorang ni jenis cikai? Aku tak brape nak pecayer lah. Secikai2 Nokia 3210 yang pesen lama punya tu pun ada message counter… Diorang ni (dengan nada menghasut dan batu api) saje malas nak jawab sebenarnya, cikF=)

  5. NoktahHitam berkata:

    10 je kot ari2. malas nak sms2 ni. jari tak laju mane, baik call je. settle sume bende, unless dlm meeting.

  6. en_me berkata:

    thank u for d invitation.. tp me pakey O2, x tahu camane nk check sms counter iteww.. very sorry my dear..

  7. en_me berkata:

    cik fauzani iteww,

    me pong ader request wat ko..
    tp ko kener tunggu esok pagi nih.. jgn cakp me x bilang.. ekeke

  8. […] telahpun sahut cabaran cikf=) itu pasal berapa banyak kita taip sms. Tapi sebab me pakai telefon bimbit O2 itu, me tak tahu macamana hendak periksa. Me sori […]

  9. cikf=) berkata:

    zuriaf : cubela kalo berjaya…err…hari2 jumpe dlm kelas pun nak msg2 ke…hehe

    imamKhalid : hehe…encik Imam selalu antar msg brape byk???hehe

    NiktahHitam :yeah…kalo sy dh keje nnt sy call je…lagi senang..hehe

    en_me : er…ye ke…ok..sy tunggu request en.me pagi esok=)

  10. ixora berkata:

    heh,ada plak hasutan..? aahaha..

    btolla.. hp sy xde counter2 tu sume.. mmg cikai. kamera pn xde. huu.. sayu je rs nk bgtau.. hukhuk..

    erm,standard la student byk msg.. org yg dh keje majoriti byk call dr sms. yelaa, sbb urgent. nk tggu reply lmbt, baik call terus. setel. kalo mcm kita ni stakat nk tnya kelas kt mn ke.. sms je da cukup.

    erm,smlm ada $12++.. arini tggl $10++ je.. $2 sy abes utk sms. kira la tgk bape byk sy sms org satu hari. sy malas nk kira. hehe. TAPI.. hee, ada tapi gak.. kadang tu satu hari suntuk sy tak sms lgsung walau 1 sms pn. bergantung pd hari dan waktu gak.. huhu

  11. anakkawi berkata:

    wah, ni mmg kaki sms nih, hahaha…

  12. cikf=) berkata:

    iXora : err…kalo gune campus zone, 1 sen sehari…kire banyak la tu..kalo kat umah,kdg2 saya malas nak msg org,sbb 5sen,,hehe..gile kedekut..nasib baik ade xtive5..=)

    anakkawi : hehe…biase la..student gemar menaip..hehe..

  13. zuriaf berkata:

    diharap cikf=) tidak kedekut untuk membelanjakan anak buahnya sedikit mekdi seperti mana kedekutnya dia terhadap kreditnya itu…

    err, dalam kelas jumpa, tapi mesej tetap mesej..hehe.. ๐Ÿ˜€

  14. cikf=) berkata:

    1 sen kalo hendak dibandingkan dengan 10 00 sen boleh disamekan dengan 1000sms = 1 foldover…haha
    1 vs 1000,mesti 1000 lbih untung…hahaha

  15. ู†ูˆุฑู†ุงู†ุง berkata:

    oo..kena kira ekk??
    jap ekk…
    kang dh abis kira akak bgtau..

  16. ู†ูˆุฑู†ุงู†ุง berkata:

    camne nk cek aaa? tak reti la guna hp ni…

    haha..akak reti type sms n jawab kol, n kol org..
    nak cek benda lain mmg xtau weii,…

  17. zool berkata:

    Wah banyaknya mesej… Saya lebih kurang +-10 mesej je sehari… ALmaklum tak tau nak sms kat sapa..

  18. anakkawi berkata:

    xlenguh ke jari jemari tu asek menaip punat hp yg kecik tu? time student dulu mmg la suka sgt men sms, lg2 masa dekat2 exam. time ni la sibuk nk tny soklan pe kuar, note apa kene baca, pastu ibu jari pon lengoh + sengal2 sbb asek sgt sms, hikhik

  19. cikf=) berkata:

    kak nana : err…kalo gune nokia, die ade msg kaunter untuk check send n rx msg..tp kalo hp lain,sy xtau..huhu..nway,thanx kak nana krn cubaan mngira msg..heh

    zool : tu la..kdg2 fikir jgak,msg kat sape…hihi..tanye2 kabar kat kengkawan lame..tu yg byk tu..

    anakkawi :kdg2 sakit tangan gak type msg…tapi bile dh lame2, dh biase kot..hehe

  20. apis17 berkata:

    Date buy: 09/2007
    SENT : 3960
    RECEIVED : 8042

    nampaknya aku ni kedekut sikit received lagi banyak sbb tak reply msg dari celcom/digi.
    takleh lawan cik f lagi statistik selama 20 hari dah macam tu.. menakutkan..

  21. Mr Ah Fa berkata:

    Waaaaa!! Syoknya aktiviti anjuran Cik PAUzani ittew ๐Ÿ™‚ hmm, tak heran la kenapa cikF selalu kopak di-pau oleh enche zuriaf yang macho seperti kerete lamborghini diablo ittew.

    Dulu-dulu memang la sangat kerapnya sms, henpon Mr Ah Fa takde la function tu, bersengkang mata mencarinye nih.

    Ok mcm ni, kalo la start dari final year, Mr Ah Fa memang banyaknye la hantar sms, sampai 20 sms sehari. Time tu pakai prepaid Maxis.

    Then bila dah start keje tahun pertama, dah pakai pakej 80 Maxis, dah jarang sms…Sebab selalu call. Time tu bill tipon memang RM 300 la sebulan, time tu Puan Dy (ehem-ehem wife Mr Ah Fa yg feewwit ittew) kamu berada di tganu & Mr Ah Fa kat KL.

    Bila masuk keje tahun kedua, Puan Dy dah gi Aussie, bill tipon Mr Ah Fa ade la RM 500 sebulan. Adei, memang effect la ‘perkumpulan duit’ untuk berkawen.

    Bila dah kawen ni…Last sekali Mr Ah Fa pun terlupa kat mana henpon Mr Ah Fa, semalam ada kat atas meja solek tu.

    Uhmm… Besok la cari ๐Ÿ™‚

  22. Mr.Bilik Sebelah berkata:

    SMS banyak2 tapi ko tak SMS aku pun.. Hehehehe…

  23. fadh berkata:

    owh..busy2..tapi sempat jeling2 blog ni.

    saya tak suka sangat sms. mungkin dalam 10-20 je sehari. banyak call je. either phone office, henset office or henset peribadi.

    lagipun sms ni macam mahal je. kan?

  24. ู†ูˆุฑู†ุงู†ุง berkata:

    hp akak xde la benda2 ni dik..
    akak dh cuba carik dah..

    tapi akak dh jarang sms..
    sbb akak mls..

  25. ixora berkata:

    Tgk la cikF.. kami sumer tatau nk cari kt mn counter msg tu (ssb x pakai Nokia sbenarnye.eheh).. sy ni tau sms dan call semata2 je..lain2 fungsi tepon sy ni mmg su tatau. hahaha. sy mmg jarang belek2 hp ni.. (sbb x canggih, xde bende yg nk dibelek) kui3

  26. lydiarayyan berkata:

    makin tua makin kurang sms…..bukan sbb duit banyak nak tepon..tp sbb keypad henpon cap ayam ku yang suwsah nak tekan….

  27. ImamKhalid berkata:

    Alamak, aku pun kena jawab ker… Erm, dalam 10 – 20 perday. Average 15 ๐Ÿ˜€ ok?

  28. ahib0205 berkata:

    yeah nampaknya saya yg paling tinggi ni. muahaha… average lbh kurang 200 per day. eh leh caya ke? ๐Ÿ˜›

  29. cikF=) berkata:

    apis17 : err…xdela menakutkan sgt..hehe

    Mr Ah Fa :xpayah la msg2 lagi,puan dy yg feewit itu slalu depan mate kan…hehe

    Mr Bilik Sebelah : bagi no phone,nnt saye msg..hehe

    en.Fadh : err…sms murah utk student mcm sy..huhu

    kak nana :hehe…xpe…=)

    ixora :lain kali kene buat survey dlu la diorg sume gune hp ape….hehe

    kak lydia :tu la…sakit gak kdg2 jari jemari nak type msg..hehe

    ImamKhalid :hehe..thanx kerana mjawab soalan…okla tu=)

    ahib:banyak nye…msg sape banyak2 tu???huhu

    nway..thanx untuk sume yg mberi kerjasama…sje suke2..hehe
    lain kali buat survey lain plak=)

  30. Palie berkata:

    erk.. hp saya agak kebelakang.. jadi x mampu laa nak kira semua sms tu… lalala…

  31. hiten mitsurugi berkata:

    mine is motorola v3i (yang dah tua n nazak). so tak dapat kira brape jumlah exactly..

    Masa zaman muda aku punya average 100 ke atas dlm sehari, ketika punyai hs nokia.. dulu jiwang tahap karat. so ayat bunga makan banyak sms.. wakakaka

    Erm, aku skang tengah lonely.. so aku rasa average sehari tak sampai 5.. Aku lebih suka calling dari SMS.. Sakit ati sms, kadang2 tak sampai maksud..

    Wakakaka..

    Selamat Ber SMS

  32. nUUr berkata:

    hurm…sy banyak woo..pantang xde kije, msti sms awek sy.
    seharian jgk la.bf misali katakn ๐Ÿ™‚

Tinggalkan Jawapan

