FOkU$..MoTiVa$i..LuPa..

Seminggu ini saya rasekan sangat penat dan masa seakan-akan terlalu cepat berlalu. Kadang2 saya rasakan badan saya terlalu letih, tetapi otak masih lagi ligat berfikir,akibatnya…saya kekurangan tidur. Otak saya seakan melayang dan sukar untuk memberi tumpuan…

yup..tumpuan..fokus…kite perlukan fokus dalam membuat sesuatu supaya lebih berkualiti walaupun dalam masa yang singkat.. Fokus…Kita perlukan fokus..

Motivasi… Merupakan perkataan kegemaran saya sejak akhir2 ini. Suka memberi nasihat dan juga kata2 perangsang tidak bermakna kita seorang yang sempurna. Dalam kata lainnya sebenarnya kita perlukan orang untuk memberi kita semangat ketika kita tidak berdaya..Memberi kita peringatan ketika kita tersasar..Jadikan persekitaran anda sebagai pemangkin kehidupan dan kelebihan, tapi jangan jadi seorang parasit yg suka mengambil kesempatan..

Lupa… terlalu banyak berfikir kadang2 membuatkan saya sering terlupa. Kata lecturer saya penyakit lupa yang paling kritikal adalah “Lupa Apa Yang Dilupakan…”. Kadang2 lupa adalah satu penyakit yang baik, kerana lupa akan menjadikan kesedihan dan kesakitan kita lebih mudah berlalu.. Melupakan kisah silam demi masa depan yang lebih baik..

Entry saya akhir2 ini yang agak pelik bukan menggambarkan saya sedang dalam kesedihan. Tapi entry2 ini saya tujukan kepada diri saya..yg hilang tumpuan n perlukan fokus…yang tlalu ingin menyiapkan kerja2 secepat mungkin.. Yang perlukan motivasi untuk terus bersemangat..Dan penyakit lupa sekadar memenuhkan entry…=) Kadangkala penulisan menggambarkan perasaan seseorang… ye kot..hehe

5 thoughts on “FOkU$..MoTiVa$i..LuPa..

  1. zuriaf berkata:

    apa la agaknya yang awak terlupa tu ye… 😀

  2. zuriaf berkata:

    eh, saya punya link takde ke kat blogroll awak tu…??

  3. cikf=) berkata:

    zuriaf :err…sy lost la mnggu ni..huhu..err ye la…sy dh letak link awak dlm blogroll..puas atie???hehe

  4. zuriaf berkata:

    yeah..dah puas hati.. 😀 tapi lebih berpuas hati kalau awak dapat belanja…makan kat mekdi

  5. cikf=) berkata:

    haha..saya tidak memahami sama sekali bahasa aras tinggi yg awak gune tu…haha

Tinggalkan Jawapan

