SaYe SuKe LeLaKi PaNdAi Ma$aK..

Saye suke lelaki pandai memasak..Tapi ini tak bermakna saya suke tukang masak mahupun chef..Mase gi camping aritu, Zuriaf gelakkan saya sebab benda ni.. Serius la,lelaki sekarang kene pandai masak, amik ati isteri, mak mertua...hehe..Perkara ini telah disokong oleh En.Farid, pegawai aktiviti UTM=)

hehe..sebenarnye xdela sampai amik atie isteri, wpun adela niat sket2 mcm tu..sekurang2nye kalo kaum wanita balik lambat kerje or outstation, kaum lelaki xdela berlapar kat umah..anak2 pun terjagela kebajikan diorang..so,xdela alasan nk g makan kat luar..hehe..so,xdela alasan bleh mengurat  cashier or waitress kat situ..hehe

zaman sekarang kene byk toleransi,sbb perempuan pun bekerja mbantu kaum lelaki..huhu..give n take la…=)

Kaum lelaki,saya sarankan sila la belajar memasak..(ayat ini juge saye tujukan kepada soulmateku..huhu)..Sayangilah perut anda dan juga wang anda..Memasak merupakan satu kepuasan yg xdapat digambarkan..hehe..–>ayat motivasi=)  n wanita zaman sekarang memang suke lelaki pandai masak mcm saye..hehe..–>ayat motivasi lagi…

Selamat Beramal…hehe

15 thoughts on “SaYe SuKe LeLaKi PaNdAi Ma$aK..

  1. Mr.Bilik Sebelah berkata:

    Aku kira boleh ah masak (cakap besar x hingat.. huhu) tapi aku tak pandai siang ikan, ngan ayam.. potong sayur ok la lagi.. Dan aku still xleh tau ikan2 yang lain, selain Kembong, Keli, Bawal dengan Merah.. Hahahaha…

    Ape pun, aku jugak tak tau nama2 bahan dan rupa2 nya.. cnthnya mcm jintan ke, daun kunyit ke, ape2 la..

    Soooo, boleh ke “perempuan” suka aku? Hahahahahahaha…

  2. zuriaf berkata:

    mak aih..sampai buat entri haaa…dasat sungguh promosi atau saranan awak tu ye…huahahaha…

    SAYA PANDAI MASAK…jadi marilah ke blog saya untuk belajar memasak (pesanan ini saya tujukan khas untuk LELAKI yang akan bagi komen kat awak lagi)

  3. cikf=) berkata:

    bilik sebelah :okla tu…dr tau masak megi jer..hehe..bleh dtingkat kan–>ayat2 perangsang=)

    zuiaf:ye la….sedap mihun aritu shingga mjilatt jari…—>kate2 perangsang=)

  4. نورنانا berkata:

    ok..saya suka tajuk ni…

    jap…nak citer pasal famili jap… tumpang tempat utk mencurah bakat menulis jap..

    mak saya x keje, ayah keje..
    isnin-sabtu = mak masak.. kalau saya ada, saya yg masak, tp sbb sumer org xde..mak la yg masak..

    Ahad: mesti time ayah masak… sbb ayah suka masak dan kami suka mkn masakan ayah. Tapi byk sgt helping hands… masa ni waktu utk bergotong royong dalam acara masak..

    Selain itu, saya adik 3 adik lelaki
    Sorang > tentera, kalo balik umah mesti dia akan masak dan buat kuih e.g karipap, kek batik, dan caramel… (best sungguh kalo dia buat benda2 ni…)

    >> ini menunjukkan bukan lelaki lembut je SUKA memasak.. adik saya tentera..suke je..

    Sorg lagik > masih belajar dlm jurusan architecture.. wah..dia ni la gik la..dok umah sewa, memasak utk satu umah, utk kawan2 skali.. sebabnya… dia ni x suka masakan yg ada Pak Ajinomoto… so, lebih selamat masak sendiri utk memastikan kandungan masakan tersebut takde Aji..

    Adik lelaki yg terakhir(anak no 7) masih blaja, Form 3 > kalo ptg, lepas balik sekolah, dia akan masak makanan yg dia nk e.g nasik goreng, mee goreng, kue tiau goreng..bla bla bla.. (sungguh x menyusahkan sesapa..)

    Owh yg pompuan… (kecuali saya), tak suka masak.. tapi suka berkebun, mengemas halaman rumah dan mengecat bila waktu raya..

    >> saya tak suka ngemas, masak suka la..

    (ok..tima ceh sbb x delete komen yg macam entri ni..hehe…)

  5. cikF=) berkata:

    waahh…menarik2…nak kene bguru ngan family akak ni=)

  6. نورنانا berkata:

    hehe… sori la…
    terkomen lagi panjang dr entri..

  7. ahib0205 berkata:

    hahaha.. leh up utk wat posting tu. pjg dan berzat 😛 anyway, adik lelaki sy cukup minat memasak. bila dia cuti U jek. mak sy dh tak payah masuk dapur. pergh.. sedap beb. tp bila time sy cuti jek. hahaha… terbalik yg jd 😛 anyway, sy tak harap dh mak masak sbb mak dh berumur. need time to ibadah pulak 🙂

  8. cikf=) berkata:

    kak nana: err..ape2…saye x ksah pun=)

    ahib : kalo sy cuti n mak cuti, mak masak..hehe..kalo mak keje baru sy masak.tapi kalo ade kakak,biase die la yg masak..kene ikut level dlu..hehe

  9. NoktahHitam berkata:

    kemas rumah yg payah. takat tomyam camtu senang lg la kot. tp sy prefer baking. tak kesah cake ke pastries. cume sekarang je tade mase sgt.

  10. نورنانا berkata:

    oo..eddie suka baking..
    wei eddie, nnt dtg bawak kek satu…

    dtg bila ko ada masa wat kek..
    apeda..

    satu klien, satu kek la eddie..

    haha..

  11. NoktahHitam berkata:

    uishh! dulu time student tiap hari buat pastries. pastu panggil gadis2 makan sekali. saje bagi dorg gemok. hahaha.

    (yg lelaki tak yah panggil sedap x sedap dorg ngap je.)

    nana: susahlah. nanti mak bising pakai utensils die. nanti bile aku pindah rumah sendiri aku jemput ko house warming.. time tu sume aku masak. orait?

  12. cikf=) berkata:

    noktahHitam : mantap la bleh baking…sy tau buat kek batik je..kuih karipap pun xtau..huhu..bluebery cake 1…hehe

    kak nana : apelagi kak nana,besday bulan islam akak dah nak dekat,mintak cake kat die..hihihi

  13. نورنانا berkata:

    Eddie:
    bday aku 29 Jan ni.. bersamaan dengan 20 Muharram 1429. Aku nak kek sebijik… perlu taraf secret recipe gittew..

    Eddie, kalo ada house warming, ko jgn masak cincai cam Madihah dalam Dunia Baru.. pastu wajiblah aku bawak budak-budak wanaco skali… Hehehe.. ko jgn ajak Fadh.. nanti dia mkn byk.. hahaha..

  14. ixora berkata:

    erm, tatau nk komen pe kt entri ni.. tu yg view je smlm.hehe.
    one thing for sure; sy setuju 200 peratus ngn cikf! 😉

  15. cikf=) berkata:

    kak nana :secret recipe…..arrrghh..dh lame xmakan indulgence…
    huhuhu…cpatla duit jpa masuk..huhu

    ixora : heheh…bagus2=)

Tinggalkan Jawapan

