uMuR YaNg SeMaKin LaNjUt..II

Kesah ini berlaku semasa umur saya 19 tahun. Pada waktu itu saya menuntut di Kolej Matrikulasi Melaka. Ini semua bermula apb saya tesilap mengisi borang OMR ketika memohon Matrikulasi di bahagian Kad Pengenalan (IC). angka yang sepatutnya saya lorekkan 850727 xx xxxx telah menjadi 850707 xx xxxx. Maka kesuluruhan IC saya termasuk kedatangan, slip peperiksaan akan tertulis 850707 xx xxxx.

Al kesahnya apabila sekumpulan jejaka praktikum saya begitu prihatin dengan tarikh lahir praktikummate mereka. Tepat 7 Julai , pada 12 tengah malam, telefon bimbit saya berdering..

” Fauzani, Hepi Besday..Semoga bla..bla..bla…”

Praktikummate saya menelefon beramai2 sambil menyanyikan dua buah lagu..seingat saya satu lagu besday tersebut dinyanyikan dalam versi doraemon..owh, sungguh terharu..

Malangnya..

“err..korang..thanx ek.tapi kan, arini bukan besday aku…”

“eh ye ke…ko jangan main2,kitorang dh mnyanyi dengan penuh semangat ni..”

“err… ye la..arini besday aku…thanx ek” kataku dengan tidak sampai hatinya untuk menipu sambil nak gelak guling2..

Maka, bermula la kesah ketidakpuasan hati mereka dengan jawapan saya.

Esoknya..

” Fauzani, meh sini IC ko…”

“err..mm nah la..?” sambil segan2 sebab muke dalam IC ketika itu sangat comel mcm kanak-kanak ribena..huhu

“aisey…err kite dah silap la…isk..”

“eh,xpe2..nway thanx for da wish” kataku sambil nak gelak..

huhu..nasib baik diorang x celebrate or nak buat surprise party ke ape…rase mcm nak gelak je aritu..sepanjang ari ade je org yg silap wish..huhu..kesian diorg sume..yang paling x tahan sbb diorg dah siap nyanyikan lagu besday versi doraemon..hehe

kesimpulannye, sila confirmkan betul2 empunye diri punye besday sebelum wish or ape2 la..kalo x,gerenti malu..kehkehkeh

 

7 thoughts on “uMuR YaNg SeMaKin LaNjUt..II

  1. Mr Ah Fa berkata:

    Ngeeee : D

    Syok baca cerita ni, jarang bebenor ada orang dgn pengalaman se-pelik ini 😉

  2. cikf=) berkata:

    Mr Ah Fa : err..saye xtau la nak kate pelik or ape..
    tp sy tharu ngan lagu doraemon tu..hehe

  3. zuriaf berkata:

    takde sapa yang ingat besday saya…awak ni kira okeyla…

  4. Aizat berkata:

    hehe.. bestday aku dah dekat.. meh wish aku ramai2.. hahaha..

  5. me yginsaf berkata:

    me birthday dh lepas.. baru je lepas..

  6. Agensi Perisikan berkata:

    Bzday saya pn xder org nk ingt gak…hehe
    Bzday, apa tu? Xpenah sambut.hehe;p

  7. cikf=) berkata:

    zuriaf : owh…bagi sign kat sy ek suruh igt..20 jan..haha

    aizat : hepi besday 2 u..hepi besday 2 u..hepi besday 2 u=)

    me : epy belated besday..semoga panjang unur n diberi kesihatan, murah rezeki..

    agency perisikan : err..ye ker…meh saye nyanyikan lagu besday…epi besday to u…epi besday 2 u…

Tinggalkan Jawapan

