sELePaS MajLi$ PeRKaHwInAn ItU LeBiH PenTiNg…

sekitar pertunangan kakak sulung saya 8 syawal yang lalu, kami dan sepupu membincangkan persiapan majlis yang bakal dijalankan..apa yang dapat saya simpulkan..kehidupan dan persiapan majlis itu yang lebih utama dari majlis itu sendiri…

apa yang selalu kita lihat, ramai orang berhabis-habis berbelanja untuk majlis perkahwinan sehingga ada yang terpaksa meminjam bank..

Ya, saya tidak pernah melaluinya tetapi saya faham pelbagai persiapan yang perlu dilakukan.. perisapan dari kad jemputan, hantaran, buah tangan n makanan utk semua tetamu…baju nikah, baju sanding, malam berinai, make up, pelamin,set bilik tidur….

berbanding dengan kehidupan berumahtangga..kita akan mempertimbangkan untuk membeli rumah, barangan dalam rumah (TV, Mesin basuh, Peti Ais dll..) lebih2 lagi kepada pasangan yang masih belum stabil, perkara ini semestinya suatu perkara yg memeningkan..

saya berpendapat, cukuplah jika kita berbelanja secara sederhana walaupun ia sekali seumur hidup..kerana yang paling utama adalah kehidupan berumahtangga itu sendiri..

nway, selamat pengantin baru kepada Erra& Emran , and also to my Cikgu&myJunior…

n congratz to kak mai & saudara ridwanto yang baru sahaja dikurniakan seorang anak=)

22 thoughts on “sELePaS MajLi$ PeRKaHwInAn ItU LeBiH PenTiNg…

  1. tongah berkata:

    update gak akhirnya…lamenye menyepi…

    btul gak kata kamu nie…kehidupan rumahtangga tu lebih penting…tapi macam persandingan tu yg lebih dipentingkan oleh orgΒ² kita skrg…

  2. zuriaf berkata:

    persandingan hanyalah sebagai acara sampingan je..tak penting pun..

    ermm bila la agaknya cikf=) ni nak kahwin ye…?? soulmate pun dah ade…hehehe…

  3. fadhbest berkata:

    dulu time belaja aku ade simpan duit dalam ASB. niat nak simpan utk kawen. byk gakla…adela dalam 10k. lepas abes belaja…sementara menganggur tu…aku berjaya mengabiskan 10k tuh…hahahaha…gile macam2 haku beli..PS2 la…dvd la…dvd player lagi…hehehe

  4. cikf=) berkata:

    tongah : hehe..sori…sy sll rase kalo sy tulis sumthing,penulisan sy mcm skema je..hehe..2yg jarang tulis..

    zuriaf : bile ek..insyaAllah..nnt sy letak kad jemputan kad blog ni..tunggu je la nnt=)

    en.fadh: aiyaa…kalo sy mesti sy dh buat beli umah ke, kereta ker…hehe

  5. nurnana berkata:

    fadh;
    mak aku ckp aku lupa diri berbelanja bila beli komik je..
    mak aku mmg tensen dgn perangai aku yg satu ni..

    hehe..
    org2 kat gempakstarz tu pon dah kenal aku..

    hehe..siap bg kad raya ..:)

  6. cikf=) berkata:

    waah…cik nana buat langganan ker utk sume edition..kagum2..
    sy jarang beli,sbb xde duit..
    sbb 2 sy suke bace kat kedai je..hehe

    sy rase sy lupe diri bile beli makanan..hahaha

  7. fadhbest berkata:

    dolu-dolu masa kecik-kecik aku dah puas kene marah dgn mak aku pasal komik ni…tapi aku tetap beli jugak…sampaila aku sekolah asrama…aku pow junior2 aku…itula detik aku stop beli komik..

  8. nurnana berkata:

    Encik F:
    oo fadh, ko x beli je kan..tapi ko pow dan dapat..
    bagus gak idea tu..

    aku akan buat bila adik2 aku dh mula keje nanti..

    Cik F:
    saya buat langganan bila malas g Bandar Tasik Selatan (BTS) tu…
    or bila saya g Kino or Kedai Serbaneka Tujuh Sebelah, citer yg saya nak, xde..

    Kalo tak, saya carik kat Kino or Tujuh Sebelas je..tapi selalu nye koleksi citer baru je ada kat kedai2 camtu…Citer2 yg tertinggal carik kat BTS la..tepon, order dan antar wang pos..
    πŸ™‚

  9. faerrin berkata:

    errrr…kawin??? best2..tapi jika belanje mahal..jd x best..

    errr….belanje kena sederhana, barulah hidup lebih bermakna nt..

  10. cikf=) berkata:

    en.fadh : owh..kesian mangse2 buli tsebut..tunggu la mse diorg buli balik..hahaha

    cik nana: oic…sy xpenah langgan pun..huhu..sy penah langgan mase kecik2 dlu..name die ‘Rakan Sains’..hehe..skema btul..

    faerrin ; yup..berbelanje sederhana tu lebih memuaskan hati banyak pihak=)

  11. 4g1rlt3lls4ll berkata:

    kalau ikut saya memang nak setakat akad nikah je.. ikut syarat je.. pastu jamu orang makan..malu seh nak sanding2 pakai baju meriah segala.. agak2 terealisasi tak hasrat saya tu nanti??

    sori, tumpang menyemak kat page ni.. πŸ™‚

  12. cikf=) berkata:

    bleh je..tp mulut org ni kdg2 jahat..karang buat ala kadar, diorg kate kahwin express plak..

    mm xpe2…awak dialu2kan..=)

  13. nurnana berkata:

    xpe, yg penting selagi kita ikut syarat islam, itu dah mencukupi..

    persetankan apa kata orang..
    (tetiba aku emo laks..)

  14. fadh berkata:

    kalau ikut aku.. akad nikah je cukupla. amik yg mane wajib jek.

  15. 4g1rlt3lls4ll berkata:

    fadh: sebab ko kedekut.. eh tak, ‘jimat-cermat’.. lalalalala~~~

  16. fadh berkata:

    hahaha…siyut jek cakap aku kedekut.

  17. cikf=) berkata:

    cik nana: hehe..btul2..sempurnakan yg wajib dlu…

    girl: erk…ye kot..hehe

    en.fadh : hadapilah kenyataan..huahuahua

  18. mucs berkata:

    me too.. insyaAllah, nanti tak nak sanding. membazir je ikut adat hindu tu.. merisik la, bertunang la.. tu pun membazir. merisik cincin lain, tunang cincin lain.. sebab tu nanti nak cari perempuan kelate ni. sebab mostly mereka tak kisah sangat pasal adat-adat tu..

  19. cikf=) berkata:

    mucs: erk..ye ker camtu..musykil2…

  20. 4g1rlt3lls4ll berkata:

    bukan semua pompuan kelantan tak kisah.. tapi ‘pompuan kelantan yang itu’, insyaallah okay.. πŸ™‚ ehem.. heheheheheh

  21. mucs berkata:

    cikf: apa yang musykil?

    girl: oh, ye ke? πŸ™‚

  22. RIDWANTO UTM berkata:

    Tq buat Apau dari kami sekeluarga…

Tinggalkan Jawapan

