PeMiLiHaN MPP ’07’08…

2 oct 07,akan berlakunye sesi pemilihan MPP bagi setiap ipta di seluruh negara..ape yg menarik utk para pengundi adalah hadiah menarik yg berupa 2buah telefon bimbit,mp3,pen parker,pakej pelancongan ke langkawai dan bermacam2 lagi..mm satu usaha yang sgt menarik dr pihak UTM kepada pengundi…harap2 akulah antara pengundi2 bertuah tersebut..hehe

nway,bukan itu yang utama..siape yg menerajui kepimpinan pelajar itu yg perlu diutamakan..aku sgt xsetuju,bile org mengatakan MPP adalah org HEP..kerana,aku jua seorang MPP dlu..memegang satu tanggungjawab besar dalam menjaga kebajikan pelajar..kami juga adalah insan-insan yang selalu cari pasal ngan HEP lebih2 lagi berkaitan kebajikan pelajar..isu hangat pada ketika itu adalah larangan keluar lewat malam seperti yang termaktub dalam AUKU..

bukan nak menunjuk atau mengungkit..kami sebagai MPP sendiri menemuramah pelajar2 yang keluar lewat malam.berdiskusi dengan hangatnya dengan pengetua2 kolej yang tidak puas hati dengan tindakan kami..hasilnya, wujudlah cafe2 yang beroperasi 24 jam dan gelanggang futsal sehingga lewat malam..

apabila sesi kepimpinan kami berakhir,kami lihat semula apakah yang telah kami lakukan untuk rakan-rakan sekampus..sedikit sebanyak kami juga rasa bangga apabila jalan-jalan di UTM diturap semula dengan baik,laluan pejalan kaki juga dibaikpulih, tangga-tangga di kawasan yang perlu seperti di L5o dan parking P03 FKE juga telah dibina, satu jambatan dari depan P19 ke FKM juga telah ada,bangunan S04 n S05 juge telah siap dicat, sistem penunjuk jalan di UTM semakin baik…dan pada tahun itu juga,pihak kerajaan memberi kepastian akan dibinanya satu stadium utk UTM walaupun waktunya masih samar2…dan seingat aku tugasan pertama aku sbg MPP adalah memohon penyimpanan barang ketika cuti semester..

ya…ketika diajukan oleh pengerusi-pengerusi Jawatankuasa Kolej Mahasiswa pada ketika itu tentang apa yang kami usahakan selama menjadi MPP..aku tahu semua itu masih tidak cukup..apa yang kami harapkan adalah perjuangan daripada rakan-rakan yang bertanding dan menang sebagai MPP dan meneruskan lagi perjuangan kami dalam menjaga kebajikan pelajar..

kepada calon2 MPP yang menang..MPP bukan utk nama,kerana ramai yang tidak gemar dengan MPP..tetapi,seluruh warga pelajar UTM mengharapkan sesuatu yang terbaik t’utama soal kebajikan daripada anda..tunaikanlah tanggungjawab anda sebaiknya..

kepada warga mahasiswa seluruh IPTA,tunaikan tanggungjawab sabagai pengundi sebaiknya..gunalah salurun MPP sebaiknya dalam hal-hal kebajikan,saya percaya mereka sedia membantu anda..

 

Advertisements

6 thoughts on “PeMiLiHaN MPP ’07’08…

  1. fadhbest berkata:

    hmm…time aku jadik pengerusi JKM…aku tak suke MPM time tuh sebab diorg dilantik oleh HEP bukan dipilih oleh mahasiswa. gile hangin. MPM buat program sume JKM boikot. hahaha…gile jahat!!

    gile ah bagik hadiah mcm tu. dulu nak mengundi bagi air kotak jek. tu pun kedekut! ceh!

  2. cikf=) berkata:

    tu la…bertuah sungguh pengundi2 sekarang…hahaha…

  3. mucs berkata:

    wah.. bestnya hadiah.. macam mana pemenang ditentukan? cabutan bertuah?

    cikf: dulu saya tak puas ati kenapa takde susur gajah (laluan pejalan kaki berbumbung) dari pusat komputer (fakulti lama FSKSM) ke N24 (betul ke nombor ni? tak ingat). susah bila time hujan. sekarang macam mana? ada tak?

  4. fadhbest berkata:

    skang utm dah berubah mucs. aku berapa bulan je tak pi, tgk dah lain gile dah. skang tak taula camne. dgr kate kete dah tak pakai tayar dah kat sana.

  5. mucs berkata:

    fadh: aisey, ye ke.. teknologi kete tak pakai tayar dah sampai utm ke? bole tahan, bole tahan.. aku ingat utm tu walaupun nama je universiti teknologi, tapi teknologi and/or kemudahan ketinggalan zaman.. so sekarang dah maju la? syabbas2..

  6. cikf=) berkata:

    mucs:hmmm tu la…skrg pun masih xde wpun mase tu kitorg dah mintak..huhu…yg penting kat fke dh ade 1 tangga baru=) hadiah2 tersebut ikut cabutan bertuah..huahua..jeles giler ngan bdk2 ni,siap dapat top up free n pendrive lagi..

    en.fadh: erk…en.fadh silap masuk u kot..kat utm masih ade tayar lagi…xde lrt or komuter lagi…huhu

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s