hmm…xDe SkiLL la…

sabtu,28 julai…

mm arini ade degree++,problem solving n making decision..agak bosan sket,sbb fully in english..mngkin sbb ade sorg internasional student kot..so,lecturer tu nak buat lawak pun,slalu xjadi..bukan xfaham,bile die explain in english tu,reaksi n expression die dh lain..ade delay sket la bile nak gelak..hehe

di akhir sesi arini penceramah buat personaliti test..hmm mnarikla..utk tengok ape profesion yg sesuai utk kite..mmg seperti dijangke,skill jadi engineer tu kurang pada sy..

dari test yg dibuat,sy lebih kepada perkara2 kemanusiaan, perkara2 yg sistematic n facilitating..kgkawan sy pun kate,sy xde skill nak jadi engineer,hmm..salah pilih la tu..huhu..

tp xpela… xksah ape pun,yg penting sebaik abis je paper t’akhir kat utm ni,mmg trus nak cari keje..sy kire ape yg sy ade ni sbg satu advantage la..pengalaman n minat sy dalam pengurusan organisasi n teori dalam perkara2 teknikal..sy xnampak suatu perkara yg silap..InsyaAllah,dalam dunia ni ade byk keajaiban n di mana2 ade rezeki..cume kadangkala kite je kurang menilai n always complaint..huhu

Advertisements

4 thoughts on “hmm…xDe SkiLL la…

  1. Ridwanto berkata:

    Salam,
    perkara biasa buat mereka yang aktif di kampus apabila keluar di alam pekerjaan, lain pula bidang di alam pekerjaan. Tapi, saya yakin, sdr Fauzani akan cemerlang dalam apa bidang yang diceburi. Ingat, nilai hidp kita bukan ditentukan oleh sekeping sijil Ijazah sarjana muda. Contoh, Tun Mahathir, memepunyai ijazah perubatan tetapi beliau merupakan tokoh dalam bidang pengurusan. Jauh lari bukan? Jadinya, bersamalah kita ambil iktibar. ( sdr Fadh pun sudah buktikan, sarjana muda kejuruteraan kuasa, tetapi bakal JUSA PTD….tahniah Fadh, jangan amalkan rasuah )

  2. cikf=) berkata:

    owh..terime kasih byk2 krn motivate sy..huhu
    wutever happen,life must goes on…insyaAllah…

  3. fadhbest berkata:

    saya dulu amik degree++. UTM janji nak masukkan dalam transkrip, tapi haram takde pape pun. KAMI DITIPU! PULANGKAN DUIT KAMI! KAMI BERHAK MENGETAHUI KEBENARAN!
    tq saudara Ridwan

  4. fadhbest berkata:

    cikf…bile nak hapdet?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s