RaBiTaH HaTi…

hati ini telah bersatu
berkumpul di perut bumimu
hati ini telah berpadu
bersatu memikul
beban dakwahmu..

hati ini telah mengikat setia
untuk mendaulat untuk mendokong..
syariatmu dia alam maya
maka ya Allah eratkanlah
ikatan yang ada…
maka ya Allah eratkanlah
ikatan yang ada..

kekalkan kemesraan yang ada
tunjukkanlah jalan yang benar
tunjukkanlah dengan cahayamu
tiada malap terang di alammu

hidup suburkanlah dengan ma’rifahmu
tapi jika ingin mematikannya
matikanlah sebagai syuhada
dalam perjuangan menegakkan
agama yang mulia…

inilah adalah satu doa dalam ma’thurat yg telah ditukar version menjadi sebuah nasyid yg sgt mnusuk hati n m’insafkan ketika di sekolah suatu mase dulu..majoriti bekas2 pelajar sekolahku bersetuju ini adalah lagu plg popular,plg best,plg diingati,plg cool,plg memberi kesan walaupun pelajar tersebut merupakan otai2 sekolah… aku n teman2 yg lain sentiasa menanti2kan kumpulan nasyid n bekas2 pelajar SMKA k.sngor mengkomersilkan lagu yg cukup hebat ini..

9 thoughts on “RaBiTaH HaTi…

  1. yaque berkata:

    ye.. aku pn setuju gak.. lagu nih menikam kalbu.. sape2 nk insap n dpt pahala lebey, nyanyikn la lagu nih… bg kaum hawa, kl xnk nyanyi kuat2, nyanyi laa slow2… 😛

  2. cikf=) berkata:

    aku sje letak kat blog ni..supaye sahabatku yg bername YAQUE insaf n kembali ke jalan yg benar…aminnn..

  3. yaque berkata:

    hahaha.. yelah sahabatku fauzani… aku dah insapp 😦
    tp serius.. lagu nih aku slalu denga kt sekolah jek…
    bile dah besau2 nih,aku xdenga pn lagik… denga pn kl aku nyanyi sendiri..:)
    so, maknanye, bila kt nk wat rombongan melawat sekolah ekk.. 🙂

  4. cikf=) berkata:

    tu la yaque…bile la kump tasneem tu nak upgrade jadi kump nasyid yg komersil sket…huhu

  5. yaque berkata:

    2 laa.. aku pn xsaba nk tggu.. kl abg2 tasneem yg lama, combine suara ngan yg junior, aku rs, mesti boom… bdk2 smkaks sure gaban bangga..

  6. cikf=) berkata:

    siapekah itu abang2 tasneem???

  7. yaque berkata:

    aku xbape ingat sgt la. mcm abg hamka, a.haikal, a.palan, a.nafis, lagi sape tah..junior yg aku ingat hadi… yg len xpasti 😀

  8. zuriaf berkata:

    muarghhh..MHS bosan seh MHS…malam² je aku escape..petang pun same gak..pagi je aku pegi…hahahaha..

  9. cikf=) berkata:

    sorila yaque,lame aku xtgk blog ni..busy la..diorang kat utm ni buli aku..huhu

    yaque,jom kite tubuhkan kump nasyid nak???hehe
    msti gempak btul la…tp ko kene ubah imej ko tu,lbih2 lagi rambut ko yg mcm antu tu..huhu

Tinggalkan Jawapan

